اخبارجامعه

نگرانی باشندگان شهر پلخمری از بلتد رفتن مواد سوختی  در فصل زمستان

پلخمری/۲۵عقرب/ باختر

باشندگان شهر پلخمری از بلند رفتن مواد سوختی در آن ولایت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که در زمستان امسال با کمبود و نبود مواد سوختی مواجه استند.

محمد داد ۵۵ ساله باشندۀ ششصد کوتی  مربوط شهر پلخمری که پیشه آزاد دارد  ضمن بیان گلایه وشکوه ازروزگار به خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت:

خانواده دارمی باشم باوجودفرارسیدن فصل سرما نه چوب نه زِغال‌خریده ام ونه پول دارم که بخرم۰

وی درادامه گفت: قیمتی  و بیکاری به اوج خود رسیده است و روزانه همینقدر پول کار می کنیم که شام نان خشک به خانه ببرم تا هنوز نه چوب خریده ام و نه زغال و نه هم پول خرید آن را دارم.

وی از مسوولان امارت اسلامی در بغلان می خواهد که جلو گران فروشی ها را در شهر پلخمری بگیرند.

صمیم یک تن دیگراز باشندگان  شهر پلخمری که  دکان چوب و زغال فروشی  در پلخمری دارد  می گوید،  با آنکه نرخ چوب و زغال  چندان بلند نرفته است ولی با آنهم مردم توان خرید آن را ندارند.

وی در ادامه افزود:  همین اکنون یک سیر زعال  ۴۵ افغانی و یک سیر چوب توت ۵۰ افغانی و چوب ارچه تا ۱۰۰ افغانی  در شهرپلخمری به فروش می رسد که  نسبت به یک ماه پیش  در هر سیراز پنج تا ده افغانی افزایش رونما‌گردیده است۰

در همین حال  حاجی سید محمد حقمل  شاروال پلخمری  با تایید اینکه با رسیدن فصل سرما نرخ مواد سوختی بلند رفته اما اطمینان داد که در یکی یا دو روز دیگر در  همکاری با مقام ولایت و اصناف شهر نرخنامه جدید تعیین وبه منصه اجرا گذاشته خواهد شد.

شهردارپلخمری افزود: باتعیین نرخنامه درتطبیق آن اقدام و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: بعضی ها از  وضعیت  پیش آمده استفاده سو کرده و ما تلاش می کنیم بیشتر بالای اجناس نرخنامه تعیین کنیم که تولید وطن خود ما است.

قابل تذکراست که بلندرفتن قیم مواد غذائی وغیرغذائی درشهر پلخمری مسٔله نونیست و باید دید که مسوولان شهرداری پلخمری قادر به ‌کنترول آن خواهند شد یاخیر؟ خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا