اخبارفرهنگ

هارون حکیمی به حیث معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ معرفی شد

کابل /۲۰ثور/ باختر

هارون حکیمی، به عنوان معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز به کارمندان آن وزارت معرفی شد.

به گزارش آژانس باختر؛ در محفلی که به این مناسبت در تالار مرکز بین المللی مطبوعات برگزار شد، داکتر عبدالکریم توتاخيل، معاون ادارۀ امور ریاست جمهوری در کنار معرفی هارون حکیمی گفت: وزارت اطلاعات وفرهنگ با داشتن معينان جوان اعتبار بیشتر کسب می کند.

وی افزود: مطابق هدایت رییس جمهوری کشور فرصت های خوب کاری برای جوانان مساعد شده است و امید می رود جوانانی که مورد اعتماد  قرار گرفته اند، ازاین فرصت به گونۀ خلاقانه در  شکوفايی و پیشرفت کشور استفاده کنند.

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ در صحبتی گفت: وزارت اطلاعات وفرهنگ مسوول مدیریت فرهنگ، تاریخ و تمدن این جغرافیاست و این وزارت مشعلدار و علمدار تمامی افتخارات مادی و معنوی آن است.

وی همچنان گفت: هرگاه یک نگاه فشرده به تاریخ تمدن، توسعه، ترقی وصلح و امنیت کشورهای منطقه وجهان انداخته شود، در می یابیم که زندگی انسان نه به خون تعلق دارد و نه هم به خاک و انسان ها به خون، رنگ و نژاد رشد نکرده اند.

تجربه این را ثابت کرده است که سعادت، توسعه، ترقی، تعالی، صلح و امنیت در گرو فرهنگ بوده است.

وی افزود: فرهنگ در افغانستان در واپسین سال ها آن چنان که توقع برده می شد، زنده نشد و در حاشیه و رکود قرار داشته است. دلیل توسعه نیافتن ساير بخش های جامعه در گرو توسعه نیافتن فرهنگ است.

همچنان محمدطاهر زهیر افزود: افغانستان در سال 1960 ششمین کشور فقیر جهان بود که تاکنون هیچ تغییر نکرده است.

وی با اشاره به قهرمانی مردم افغانستان گفت: مردم ما ابر قدرت ها را شکست داده اند، اما از کاروان ترقی و فرهنگی به دور مانده اند. سرپرست و زارت اطلاعات وفرهنگ گفت: فرهنگ اصل است، بنیاد و قاعده است، هرگاه درپی ترقی و توسعه باشیم، باید از ترقی و توسعۀ فرهنگ شروع کنیم، بدون رشد فرهنگ ناممکن است به ترقی و تعالی رسید.

وی در رابطه به تقرر هارون حکیمی، گفت که حکیمی، جوان متحرک، پویا و توانمند است، امید که آمدن موصوف به وزارت اطلاعات وفرهنگ در عرصۀ توسعه و ترقی فرهنگ وهنر ممد و مفید واقع شود.

کریم اتل، منشی ولسی جرگه نیز در صحبتی گفت که هارون حکیمی، یک جوان با انرژی و کادر با تجربۀ کشور است و در بخش هنرو فرهنگ از تجارب خوبی برخوردار است.

همچنان پوهاند محمد رسول باوری، معین پیشین وزارت اطلاعات وفرهنگ در رابطه به ضرورت توسعۀ هنر وفرهنگ صحبت کرد و گفت: توجه به رشد فرهنگ و هنر یک امر ضروری است که با تقرر این جوان با استعداد و فرهنگ دوست، امید پله های ترقی و تعالی را بپیماییم.

حکیمی در کنار ابراز امتنان از سخنرانان گفت: “من برای نام و امتیاز به این سمت نیامده ام، بلکه عشقی که نسبت به فرهنگ و هنر داشتم این سمت را عهده دار شدم.”

 وی افزود: افغانستان در مقایسه با سایر کشورهای همسایه از لحاظ داشته های فرهنگی غنی و پربار است و میراث های فرهنگی زیادی دارد، همچنان آثار و بنا های آن شهره جهان است.

وی وعده سپرد که در راه رشد وترقی فرهنگ وهنر تلاش خواهد کرد.

فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا