سیاست

هارون چخانسوری ٬ هیئت گفت و گو کننده صلح حکومت قابل تغییر است

کابل 29 دلو / باختر
سخنگوی ریاست جمهوری با آن که پیشرفت های موجود در مذاکرات صلح در خصوص افغانستان را اندک می داند ازاسلام‌آباد می خواهد در مورد دعوت از طالبان وضاحت دهد.
به گزارش آژانس باختر، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان که امروز در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل سخن می گفت ،اظهار کرد که اسلام‌آباد باید در مورد دعوت‌ از طالبان برای برگزاری نشستی در پاکستان وضاحت دهد.
حکومت پاکستان با دعوت رسمی از هیئت طالبان ،در نظر داشت امروزنشستی میان نخست وزیر آن کشور و طالبان برگزار کند مگر بعد از آن که دولت افغانستان دراین رابطه به کمیته تحریم های سازمان ملل متحد شکایت کرد ، این مذاکرات لغو شد .
چخانسوری یاد آور شد  که پیشرفت‌های به میان آمده  ، در گفت‌وگوهای صلح، تاکنون اندک بوده است و هیئت گفت‌وگوکننده صلح حکومت قابل تغییر است و تغییر خواهد کرد.
    هارون چخانسوری ، نشست امنیتی بین المللی شهرمونیخ المان را برای افغانستان پردستآورد خواند و گفت اشتراک کنند گان این نشست ازروند صلح افغانستان به رهبری افغان ها حمایت کردند ومحمد اشرف غنی رییس جمهور دردیدارهای جداگانه درحاشیه نشست امنیتی مونیخ با نمایندگان امریکا ، ناتو ، اتحادیه اروپا ، ترکیه ، بریتانیا و ازبکستان  پیرامون  روند صلح افغانستان ونیزدرمورد جرگه بزرگ مشورتی ونیز انتخابات گفت و گو کرده است.
آنها حمایت قاطع شان را از مردم افغانستان درروند گفت وگو های صلح به رهبری ومالکیت افغانستان ابراز کردند و ازبرگزاری جرگه مشورتی استقبال کردند .
وی علاوه کرد که تمام شرکای افغانستان دراین نشست تاکید کردند که تمام تلاش های صلح واجماع ملی درسطح منطقه درمحوردولت افغانستان صورت گیرد وکشورهای هماهنگ کننده نقش تسهیل کننده  را ایفا می کنند .
چخانسوری تصریح کرد که درمورد اجماع منطقه یی تلاش های جریان دارد.
وی درمورد  جلسه با زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان که با اشتراک تمام اقشارکشور درارگ ریاست جمهوری برگزارشده بود گفت که دراین جلسه خلیلزاد درمورد پیشرفت های روند صلح معلومات داد .
چخانسوری در پاسخ به انتقاد ها در خصوص تغییرات اخیر کادری در برخی از ادارات  گفت ٬تغییر و تبدیل‌های اخیر در حکومت به خاطر اصلاحات است و هیچ ربطی به انتخابات آینده ریاست ‌جمهوری ندارد.
او تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد؛ بودجه آن موجود و آمادگی‌های فنی و اداری هم گرفته شده است.جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا