سیاست

هشتمین جلسۀ کمیتۀ رهبری قرارداد دولت‌سازی میان دولت افغانستان و اتحادیۀ اروپا برگزار شد

کابل/5 سنبله/باختر
هشتمین جلسه کمیته رهبری قرارداد دولت‌سازی میان افغانستان و اتحادیه اروپا امروز به ریاست عبدالهادی ارغندیوال، سرپرست وزارت مالیه و پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در قصر چارچنار، ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.
آژانس باختر به نقل از خبرنامه وزارت مالیه خبرمی دهد، در این جلسه، عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه و پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان از سخنرانان اصلی بودند.
آنان در رابطه به تاثیرات ویروس همه گیر کرونا بر وضعیت اقتصادی افغانستان و عکس العمل های مدافعانه حکومت افغانستان، پیشرفت ها در خصوص مبارزه علیه شیوع این ویروس، چالش های فراراه اصلاحات و رسیدن به حکومت داری خوب صحبت کردند.
در این جلسه محمد ناصر صدیقی، رییس عمومی هماهنگی، نظارت و گزارش دهی و سرپرست معینیت پالیسی وزارت مالیه و شتیفن لاک، رییس همکاری‌های انکشافی اتحادیهء اروپا گزارش فشرده دست آوردها و تطبیق شاخص های (ثابت و متغیر) دو جانبه قرارداد دولت سازی برای سال ۲۰۱۹ را برای اشتراک کنند گان مجلس ارائه کرد و صدیقی گفت:" ما باید روی راهکاری تمرکز کنیم که توانمندسازی زنان و جوانان را در نظر بگیریم و به مشارکت آنان از نظر کاریابی فکر کنیم.
وی همچنین افزود: هدف ما این است که از منابع موجود استفاده کنیم و یک برنامه پایدار و صرفه جویی داشته باشیم. علاوه بر این وی تأکید کرد : اهداف پروژه را با برنامه های ملی دارای اولویت ملی و سند دوم چارچوب ملی صلح و توسعه افغانستان هماهنگ کنیم.
برعلاوه مسوده توافق روی شاخص های ثابت و متغیر قرارداد دولت سازی برای سال ۲۰۲۰ را ارائه شد که بعد از بحث های همه جانبه مورد تائید جانبین قرار گرفت. اجنداء انکشافی دولت و برنامه های آینده اتحادیه اروپا نیز پیشکش شد.
در اخیر جلسه عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه به پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا پیشنهاد تعدیل قرارداد دولت سازی را امضاء کردند. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا