اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

نگاهی به نشرات شماری ازروزنامه های غیرحکومتی درکابل

 کابل/25عقرب/ باختر

شمارمحدودی ازروزنامه های غیرحکومتی درکابل به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی درکشور پرداخته است ونیز اخبار و گزارش هایی را درباره رویدادهای جاری منطقه و جهان نشر کرده است.

گزارشگرآژانس باختر ازنشرات این روزنامه ها گزارشی را آماده کرده است .

روزنامۀ اطلاعات روز زیرعنوان “دردرگیری طالبان و داعش درشهر قندهار دوغیرنظامی وسه داعشی کشته شدند .”نوشته کرده است .

طالبان اعلام کرده است که دردرگیری میان نیروهای طالبان ونیروهای گروه داعش در مرکز شهرقندهار ، سه عضو داعش و دوغیرنظامی کشته شده اند.

انعام الله سمنگانی ، معاون سخن گوی طالبان درتویتی نوشته است که نیروهای طالبان یک پناه گاه داعش را درمنطقۀ شفاخانه سیدال حوزه چهارم امنیتی شهر قندهار هدف قرارداده است.

سمنگانی همچنین نوشته است که درنتیجۀ این عملیات پناه گاه داعش ازبین برده شده است .

به گفتۀ او به نیروهای طالبان دراین عملیات آسیبی نرسیده است.

روزنامۀ 8 صبح تحت عنوان ” 60 تن به شمول کارمندان اداره پاسپورت به جرم جعل کاری بازداشت شدند.”نگاشته است.

وزارت امورداخله حکومت سرپرست اعلام کرده است که شصت تن به شمول کارمندان اداره پاسپورت را به جرم چاپ پاسپورت جعلی بازداشت کرده اند.

دراعلامیه این وزارت که روز دوشنبه ، بیست وچهارم عقرب نشرشده است ، آمده که ریاست امنیت طالبان 60 تن را که درمیان آنان کارمندان ریاست عمومی پاسپورت نیز شامل هستند ، به جرم جعل کاری دست گیر کرده است.

بازداشت شده گان به چاپ پاسپورت های تقلبی ، ساخت احکام جعلی حکومت سرپرست طالبان متهم هستند.

این درحالی است که اخیراً طالبان چندین تن دیگر را نیز به اتهام جعل کاری ازاین اداره بازداشت کرده بودند ، گفتنی است که ریاست عمومی پاسپورت حوالی ساعت 10 شب اعلام کردکه به دلیل مشکلات تخنیکی درماشین های بایومتریک ، روند توزیع پاسپورت درمرکزمتوقف شده است .ختم/ شوخک …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا