گزارش ها

شایعات حضور رهبر داعش در افغانستان ! // یک جنگ روانی دیگر علیه مردم ما

کابل   باختر  ۲۳  ثور
یک رسانه غربی ادعا کرده است که ابوبکر البغدادی سردسته داعش در افغانستان پنهان شده است.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد٬ روز نامه ( دی  سان‌‌ ) چاپ بریتانیا مدعی شده است که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه دوردست در افغانستان مخفی شده است.
به نوشته این روزنامه ٬برخی از کارشناسان امنیتی از روی ویدیویی که تازه منتشر شده است ، رهبر گروه تروریستی داعش اعلام کرد که وی در یک منطقه دوردست در افغانستان پنهان شده است.
براساس این گزارش،‌ به نظر می‌رسد بعد از شکست داعش، بغدادی از عراق و سوریه فرار کرده است  و در مکان جدیدی پنهان شده است.
دی سان نوشته است، به‌نظر می‌رسد بغدادی بعد از فرار از عراق و سوریه با سایر اعضا و رهبران این گروه در مناطقی در شرق افغانستان مخفی است. 
روز نامه به نوار ویدیویی اشاره می کند که چندی پیش پخش شد و بعداز پنج سال غیابت  ابوبکر البغدادی را نشان می دهد که به روی فرشی نشسته است که  در عراق و سوریه معمول نیست.
بالشت‌ها و فرشی که بغدادی روی آن نشسته شبیه به نمونه‌هایی است که در افغانستان به کار برده می‌شود.
اما «هاشم الهاشمی» کارشناس مسا یل تروریستی در عراق ٬گفته های دیگر دارد  اومی‌گوید که البغدادی همچنان در سوریه و عراق مخفی است و مقامات عراقی از این امر واقف اند .
در حال حاضر دولت عراق با کمک آمریکا یک واحد ویژه را تشکیل داده است و مکان‌هایی را مورد تجسس قرار داده است که  احتمال می‌رود رهبر داعش در آنجا پنهان شده باشد.
به گفته الهاشمی تاکنون 13 مکان از 17  مکان مورد ظن ٬مورد بررسی قرار گرفته است.
این گفته ها در حالی بیان می شود که مقامات روسی و اتحادیه اروپا از فرار تروریستان داعش از عراق و سوریه به سوی افغانستان ٬ شرق و شمال افریقا سخن گفته است و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.
مگر مقامات افغان ٬داعش را یک گروه شکست خورده در افغانستان می دانند .
آگاهان سیاسی در افغانستان تاکید دارند که شمار معینی از کشور ها به شمول روسیه و امریکا در صدد اند تا داعش را بزرگ نمایی کنند .
روس ها در تلاش اند تا با بزرگ نمایی داعش در افغانستان حضور و سیطره نفوذ شان را در کشور های آسیای میانه گسترش دهند و امریکا هم با بزرگ نمایی داعش در پی امتیاز گیری در مسایل منطقه یی و توجیه حضور خود در آسیا می باشد.
این آگاهان می گویند که شمار معینی از کشور های جهان و منطقه با استفاده از نام داعش در پی یک جنگ روانی علیه مردم افغانستان اند تا مردم را آماده پذیرش داعش کنند.
در این میان امریکا می خواهد که از نام داعش در مذاکرات صلح که با طالبان دردوحه قطر دارد امتیاز گیری کند و هشدار دهد اگر به شرایط امریکا رسیدگی نشود داعش بدیل این گروه است.
برعکس روس ها با حمایت از طالبان می خواهند نشان دهند که در برابر ماجراجویی های داعش ایستاده اند واز کشور های آسیای میانه دفاع می کنند.
کشور هایی اند که از پروژه داعش در افغانستان سود می برند روی این دلیل به تبلیغ و بزرگ سازی این گروه مشغول اند.
روی همین  منظور است که شماری از رسانه‌های غربی وکشور های منطقه  شایعاتی را مبنی بر حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی افغانستان منتشر کرده‌اند و با تاسف بعضی از رسانه های افغانی نیز با آنها هم صدا شده اند.
احمد سعیدی آگاه امور سیاسی به این باور است که  شماری از کشور ها می خواهند تا البغدادی را به افغانستان منتقل کنند  روی همین هدف برای او تبلیغات می کنند و آوازه حضور او در افغانستان مقدمه برای همین برنامه است .
به باور سعیدی مساله داعش فراگیراست اما به صورت کل گروه داعش در افغانستان متشکل از افراد سایر گروه هاست که خود را داعش نامیده اند وتعداد آنها هم خیلی اندک است .
وی می افزاید که باور ندارد که رهبر داعش در افغانستان حضور داشته باشد. ختم صائم  فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا