اخباراقتصادجامعه

هشت هزار جریب زمین حج و اوقاف هرات در گروه غاصبان؛ مسوولان هشدار دادند

هرات، 2 سرطان، باختر
دست کم هشت هزار جریب زمین و قف شده ی ریاست حج و اوقاف هرات در گروه غاصبان است.
مسئوولان در ریاست حج اوقاف هرات می گویند که تلاش ها برای بازگرداندن این زمین ها ادامه دارد.
مولوی نجیب الله کروخی رئیس حج اوقاف هرات می گوید که زمین های غصب شده تحت پیگرد امارت اسلامی قرار دارد و هر زمینی که اوقاف بودنش تثبیت گردد از شخص غاصب گرفته می شود.
کروخی می گوید که زمین های اوقافی مجموعا در این ولایت 44 هزار جریب است که برخی از دوکان ها و خانه های داخل شهر نیز شامل می باشد.
رئیس حج اوقاف هرات در گفتگو با آژانس باختر می گوید که امارت اسلامی روی اعمار مساجد و ایجاد امکانات به مساجد توجه خاصی دارد چرا که دین بدون مسجد امکان ناپذیر است.
این مقام حکومتی علاوه می کند که حدودا 30 تا 35 درصد در حال حاضر از مساجد هرات پول برق شان دولتی است و برخی مساجد دیگر نیز کار دولتی شدن برق شان جریان دارد.
کروخی علاوه می کند که در کنار این بیشتر از 300 تن از ملا امامان مساجد که قبلا معاش شان را دولت می پرداخت معاش خود را همچنان از دولت دریافت می کنند.
رئیس حج و اوقاف می گوید که روند ثبت ملا امامان در مساجد دوباره از سر گرفته خواهد شد و ملا امامان ماهوار معاش دولتی دریافت خواهند کرد.
مولوی کروخی بیان می کند که موضوعات و بیانات علما در روز های جمعه از طرف انجمن علمای کشور انتخاب و به وزارت حج و اوقاف سپرده و سپس از طریق اداره ما برای ملا امامان و خطبا بیان می شود.
مولوی نجیب الله کروخی رئیس حج اوقاف هرات علاوه می کند در مراسم حج امسال 752 تن از هرات عازم حج خواهند شد و 122 تن به عنوان رهنما نیز همرای شان به حج خواهند رفت.
کروخی علاوه می کند که تاکنون از حوزه غرب کشور دو پرواز انجام شده و حاجی های هرات به دو پرواز از هرات عازم حج خواهند شد.
این مقام می افزاید که سهولت های از قبیل خرج مصارف و همچنان انتقال حاجی ها تا میدان هوایی بدوش اداره حج و اوقاف می باشد.
در اخیر رئیس اداره حج اوقاف از حجاج خواست تا از مصارف بیجای خودداری نموده و با فقرا و نیازمندان همکاری لازم را داشته باشند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا