سیاستاخبارامنیتگزارش ها

هشدارنمایندۀ سازمان ملل؛ اتفاقات افغانستان پیامد های جهانی دارد

کابل/  ۲  سرطان /باختر

نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان می گوید: آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد پیامدهای جهانی در پی دارد و شورای امنیت باید از شرایط کاملاً آگاه شود.

به گزارش آژانس باختر؛ دیبرا لاینز؛ نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان دیروز به شورای امنیت آن سازمان در مورد وضعیت افغانستان گزارش داد.

یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل امروز در اعلامیه یی گفته است  که نمایندۀ ویژه در مورد وضعیت سیاسی٬ امنیتی٬ اقتصلدی ٬ وضعیت کرونا و در کل در بارۀ وضعیت بشری در افغانستان به شورای امنیت گزارش داده است .

در اعلامیه از خانم دیبرا لاینز نقل شده است که گقته است « وضعیت در افغانستان به شدت در حال تغییر است و لغزش به سمت برخی از سناریوهای وخیم غیرقابل انکار است.»

او هشدار داده است  «آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد پیامدهای جهانی در پی دارد و شورای امنیت باید از شرایط کاملاً آگاه شود».

دیبرا لاینز به شورای امنیت هشدار داده است که اکنون طالبان بر ۵۰ ولسوالی از ۳۷۰ واحد اداری در افغانستان تسلط یافته اند و ممکن است سناریوی های بسیار سختی در حال شکل‌گیری باشد.

او گفته است که سازمان ملل متحد به کار خود با همه طرف ها برای تقویت حمایت منسجم از صلح مورد نیاز ادامه خواهد داد.

او به افغانان اطمینان داده است که سازمان ملل متحد آنان را رها نخواهد کرد و به کار خود ادامه خواهد داد.

این گزارش در حالی نشر شده است که طالبان در روز های اخیر بنابر عواملی در بعضی ز جا پیشرفت های کرده اند ،مگر منابع معتبر دولتی و نظامی گفته اند که موجی از سقوط ولسوالی ها نه تنها متوقف می شود بل طالبان تاوان را نیز می پردازند.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا