اخبارجهان

هشدار فاوچی از انتشار گونۀ جدید ویروس کرونا در امریکا

واشنگتن/ صدای امریکا/۵اسد/باختر

انتونی فاوچی، مشاور صحی رییس جمهور ایالات متحده از انتشار سریع و مجدد ویروس کرونا در امریکا به ویژه در ساحاتی که شمار زیاد مردم خود را واکسین نکرده اند، ابراز نگرانی کرد.

 فاوچی یکشنبه در صحبت با شبکۀ تلویزیونی سی ان ان گفت: “ما در مسیر غلط در حرکت استیم. پنجاه درصد مردم کشور واکسین نشده اند. این یک مشکل است. ما خود را به مخاطره می‌اندازیم.”

بستری شدن بیماران کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالات متحده در مقایسه با زمستان گذشته چند مرتبه کمتر شده است، اما شمار واقعات جدید بیماری در بخش‌هایی از امریکا که مردم علاقۀ چندان به واکسین کردن ندارند، به سرعت رو به افزایش است.

تنها روز شنبه بیش از ۵۱ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده ثبت شد که در مقایسه با دو هفته پیش افزایش را نشان می‌دهد. همچنان در هفته‌های اخیر به گونۀ اوسط روزانه ۲۵۰ نفر در ایالات متحده در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

بر اساس آمار رسمی حکومت ایالات متحده بیش از ۱۶۲ میلیون نفر، به شمول ۶۰ درصد بزرگسالان، در ایالات متحده به گونۀ کامل واکسین شده اند، یعنی شمار افراد واکسین شده در این کشور ۴۹ درصد تمام جمعیت را تشکیل می‌دهد.

نظرپرسی‌های اخیر عامه نشان می‌دهد که ۸۰ درصد امریکایی‌های واکسین ناشده گفته اند که صرف نظر از اینکه مقام‌ها چقدر آنان را تشویق به دریافت واکسین کووید۱۹ می‌کنند، قطعاً خود را واکسین نخواهند کرد.

مشاور صحی رییس جمهور امریکا علاوه کرد کسانی که خود را واکسین کرده اند، در برابر ویروس کرونا به شمول شکل دلتای آن “بسیار محافظت شده” اند. با این حال، شمار متقاضیان واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده در مقایسه با اواسط اپریل، بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است.

با افزایش واقعات جدید ویروس کرونا، در شماری از شهرهای ایالات متحده، به شمول لاس انجلس و سنت لویس، مقام‌ها پوشیدن ماسک را در اماکن سرپوشیده برای همه افراد، به شمول واکسین شدگان، جبری ساخته اند. شماری دیگر از شهرهای امریکا که محدودیت‌ها، به شمول پوشیدن ماسک را لغو کرده بودند، اکنون در نظر دارند که دوباره پوشیدن ماسک را جبری کنند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا