سیاست

هفتاد ودو تن بسته های معلوماتی دریافت کرده اند مگر نامزد یکنفر

کابل باختر/ 7/ میزان
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که تاکنون هفتادو دو نفر بسته های معلوماتی را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دریافت نموده اند.
و این درحالیست که از آغاز روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که ازآن حدود ده روز گذشت، فقط بسم الله شیر به عنوان اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است .
نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به خبرنگارآژانس باختر گفت که در میان، سه خانم نیز بسته های معلوماتی را دریافت کرده اند.
وی افزودکه برای دوهزارو ششصدو نودویک تن دیگر که دوصد و پنجاه و دو تن از زنان شامل آن است، بسته های معلوماتی دررابطه به شورای ولایتی را دریافت نموده اند.
به گفته نور، تاکنون 657 نفر به عنوان نامزدان انتخابات شورای های ولایتی که شامل هفتادو هشت دختر و زن میباشند ، ثبت نام شده اند.
نور علاوه کرد که تا هنوز درولایات نورستان ، پکتیا و میدان وردک هیچ خانم به عنوان نامزد شورای ولایتی ثبت نام نکرده اند.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اضافه کرد که دیروز پروسه توزیع کارت های رای دهی ازسوی تیم های سیار این کمیسیون در نقاط دور دست کشور آغاز گردیده که تمرکز آنها به آنعده افراد بخصوص زنان خواهد بودکه دسترسی به مراکز ثبت نام را ندارند.
درهمین حال ضیاء الحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که مدت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بیست روز تعیین شده و درچهاردهم میزان پایان می یابد و قابل تمدید نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا