اخبارفرهنگ

هفتۀ کتاب و کتابخوانی؛ صدها شاگرد مکتب قرطاسیه دریافت کردند

شهرهرات، 21 جوزا، باختر

در مراسمی که دیروز با حضور رئیس اطلاعات و فرهنگ، مسئولان معارف، استادان مکتب و فرهنگیان در سالون جلسات مرحوم نوراحمد کریمی، برای 850 تن از شاگردان بی بضاعت کتاب مکتب از سوی اتحادیه ناشران هرات توزیع شد .

جاوید ضرغام، آمر فرهنگ و هنر اداره اطلاعات وفرهنگ هرات می گوید که برنامه توزیع کتاب و قرطاسیه برای متعلمان نیازمند به هدف حمایت و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، برگزار شده است.

در همین حال مولوی شراف الدین رئیس معارف هرات در این برنامۀ ضمن استقبال توزیع کتاب برای شاگردان نیازمند می گوید که اداره معارف خواهان همکاری همه جانبه تمام نهاد ها است .

رئیس معارف هرات علاوه می کند که توزیع این کتاب ها می تواند مشکلات نداشتن کتاب را به شاگردان برطرف کند. 

 از سوی هم محمد شفیع فاروقی عضو کمیته ناشران در هرات می گوید که تعداد کتاب های که امروز به شاگردان نیازمند توزیع شد  850 جلد کتاب است.

فاروقی علاوه می کند که در ساله های گذشته نیز  انجمن ناشران در هرات به خاطر انگیزه و تشویق شاگردان برنامه توزیع کتاب را نیز داشته است .

در همین حال مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات نیز ضمن قدر دانی از برنامه توزیع کتاب برای شاگردان نیازمند از تاجران و خیرین خواست که در توزیع کتاب با اداره معارف همکار باشند.                                                                                                                                                    حقانی می گوید که فرهنگ توزیع کتاب خوانی در کنار اینکه کار صدقه و نیک است می تواند برای رشد و ترقی جامعۀ، گام مثبت باشد .                                                     گفتنی است که این مراسم به همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ و اداره معارف ترتیب یافت که در آینده ها نیز قرار است ادامه یابد.

با این حال دریافت کننده گان ضمن قدر دانی از توزیع کتاب می گویند که باید اهدای کتاب به یک فرهنگ تبدیل شود.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا