سیاستاخبارTOP

هند در پی فعال ساختن دو باره سفارت خود در کابل است

کابل، ۲۹ ثور، باختر
هند در پی فعال ساختن دو بارۀ سفارت خود در کابل است و در این مورد ارزیابی هایی را آغاز کرده است.
اندین ایکسپرس روز نامۀ مشهور هند که در عین حال به حکومت آن کشور نیز نزدیک است در یک گزارش گفته است که هند برای آغاز مجدد حضور دیپلماتیک خود در افغانستان غور میکند.
هند دو روز بعد از حاکمیت مجدد امارت اسلامی در افغانستان، سفارت خود را در کابل بست و حدود دو صد دیپلمات و کارمند اداری خود را در یک پرواز نظامی از افغانستان انتقال داد.
مگر اندین ایکسپرس حالا از نیت حکومت هند برای فعال کردن مجدد سفارت آن کشور در کابل سخن گفته است.
این روز نامه نگاشته است که در ماه فبروری یک هیئت امنیتی هند به کابل سفر کرده است تا از نزدیک امکان بازگشایی دو باره سفارت آن کشور را در کابل بررسی کند.
اندین ایکسپرس به قول از منابع در حکومت هند نگاشته است هند نمی خواهد که در کابل هیئت دیپلماتیک در سطح بلند و یا هم با کمیت زیاد داشته باشد مگر هدف حکومت هند، تامین روابط نزدیک با نظام جدید افغانستان و هم ارائه خدمات قنسلی در این کشور است .
یه اساس گزارش اندین ایکسپرس، هند برای بازگشایی مجدد سفارت خود در کابل دلایلی دارد ، در کابل به شمول نمایندگی اتحادیه اروپا، شانزده سفارتخانه خارجی و نمایندگی سیاسی فعال است و هند هم باید برای حفط منافع خود در این کشور باید سفارت خود را دو باره بازگشایی کند.
به گفته این روز نامه؛ بعضی پیشرفت های عملی هم در افغانستان وجود دارد، مانند وصل شدن هند از مسیر ترانزیتی افغانستان با آسیای مرکزی، نیاز است که دهلی با کابل روابط نزدیک دیپلماتیک داشته باشد.
هند قبل از بستن سفارت خود در کابل برعلاوه سفارت آن کشوردر کابل، قنسلگری های فعال در قندهار، جلال آباد، مزارشریف و هرات داشت.
باید گفت که امارت اسلامی قبل از این از تمامی کشور هایی که در افغانستان نمایندگی سیاسی داشتند خواسته است که سفارت خانه های شان را در کابل دوباره فعال کنند و امارت اسلامی خود را ملزم به تامین امنیت آنان میداند . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا