سیاستاخبارTOP

هیئت امارت اسلامی افغانستان در دیدار با نماینده کشور هالند بر تقویت راه‌های مثبت روابط میان هر دو کشور تاکید کردند

 

کابل ۱۱ سرطان باختر

هیئت امارت اسلامی افغانستان که برای شرکت در نشست سوم دوحه به قطر سفر کرده اند، در دیدار با نماینده‌ی کشور هالند، بر تقویت راه‌های مثبت روابط میان هر دو کشور تاکید کردند.

مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان که در رأس این هیئت قرار دارد، در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است: « با نماینده‌ای کشور هالند هم دیدار داشتیم. هالند دربارهٔ افغانستان نگاه مثبتی داشت و بر تقویت راه‌های مثبت روابط میان هردو کشور تاکید داشتیم».

مجاهد در تویت دیگری از دیداراش با معاون وزارت امور خارجه و سفیر قزاقستان نیز خبر داد و افزود که در این دیدار روی تقویت روابط تجارتی و دیپلماتیک افغانستان و قزاقستان صحبت شده است.

او بیان کرد که روابط دو جانبه افغانستان و قزاقستان در حالت بسیار خوب قرار دارد و هر دو طرف برای روابط قوی و همه جانبه بیشتر تلاش می‌کند.

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان به سلسله دیدار‌های هیئت امارت اسلامی افغانستان در دوحه با نماینده‌گان کشور‌ها، از دیدار این هیئت با وزیر امور خارجه اندونیزیا نیز خبر داد و گفت که در این دیدار بر تلاش‌ها برای تقویت روابط، همکاری‌های اقتصادی و به میان آمدن اعتماد هرچه بیشتر میان دو کشور، تاکید شده است.

هیئت امارت اسلامی افغانستان در دوحه به ریاست مولوی ذبیح الله مجاهد، هم‌چنان روز گذشته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه نشست سوم دوحه و سخنرانی در آن، با نماینده‌گان کشور‌های ازبکستان، روسیه، هند و عربستان سعودی نیز دیدار کرده بود.

امروز نیز در دو نشست در دوحه، در مورد موضوعات تحریم‌های مالی و بانکی و چالش‌ها در مقابل رشد سکتور خصوصی و هم‌چنان مبارزه علیه مواد مخدر و حفظ پیشرفت‌ها بحث خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا