سیاستاخبار

هیئت بلند پایه سازمان ملل متحد با والی بامیان دیدار کرد

بامیان/11حمل / باختر
یک هیئت بلند پایه سازمان ملل متحد هنگام دیدارش از بامیان وعده سپرد که به کمک های اضطراری آن سازمان، به باشندگان بامیان ادامه خواهد داد.
مسوول دفترمطبوعاتی والی بامیان به آژانس باختر گفت که مارتین گریفیث، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشری و هماهنگ کننده مدد رسانی اضطراری سازمان ملل متحد؛ طی سفری به ولایت بامیان با الحاج مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان دیدار نموده و پیرامون اوضاع امنیتی، اقتصادی، کمک‌های بشر دوستانه و پروژۀ های زیربنایی در آن ولایت گفت‌وگو نمود.
والی بامیان در این دیدار گفت که امنیت نعمت بزرگی است که همه چیز در گرو آن می‌باشد که خوشبختانه از زمان تسلط حکومت ا.ا.ا. تاکنون در سرتاسر ولایت بامیان هیچ گونه مشکل امنیتی به وجود نیامده است.
مولوی عبدالله سرحدی با بیان این‌که کمک‌های بشر دوستانه به صورت عادلانه و تحت نظارت اداره محلی بامیان برای فقرا و نیازمندان توزیع می‌گردد، به هیئت سازمان ملل متحد گفت: مردم ولایت بامیان در بیست سال گذشته از هر نوع کمک محروم بودند و کمترین توجه به این ولایت شده است.
وی گفت که در حال حاضر این کمک های بشردوستانه کافی نبوده و ما خواستار توجه بیشتر جامعۀ جهانی و سازمان ملل هستیم تا کمک های بشردوستانه را در این ولایت افزایش دهد وهمچنان پروژه‌های زیربنایی را در بخش های صحت، تعلیم و تربیت و سایر بخش های انکشافی که از ضروریات اساسی مردم این ولایت است، کار آن را آغاز کنند.
در همین حال معاون هیئت سازمان ملل متحد گفت که کمک‌های سازمان ملل متحد در شرایط فعلی به شکل اضطراری بوده و بیشتر در بخش رفع نیاز اولیه و عاجل می‌باشد.
هیئت نامبرده تصریح کرد که سازمان ملل در بخش زراعت، سیستم آبیاری و آشنایی دهقانان با مارکیتینگ و سایر بخش‌های زراعتی همکاری خواهد کرد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا