سیاست

والی کابل: هیچکس مانع تطبیق پروژه های عام المنفعه شده نمیتواند

25 سرطان / کابل باختر
محمد یعقوب حیدری والی کابل امروز در دیدار با قوم سادات قریه کاریز میر ولسوالی شکردره تصریح کرد که از این پس هر که مانع تطبیق پروژه های عام المنفعه شود با وی مطابق قانون برخورد جدی خواهد میشود.
به گزار ش خبرنگار آژانس باختر، والی کابل این مطلب را در حالی ابراز داشت که پیش از این نیز در دیدارهای متعدد با قوم سادات قریه کاریز میر ولسوالی شکردره از آنها خواسته بود که مانع تطبیق پروژه اعمار فارم تحقیقاتی نشوند و در صورت بروز مشکل به اداره ولایت کابل مراجعه کنند تا تصمیم اتخاذ گردد.
اما برخی افراد سودجو در این قوم بر خلاف تعهداتشان به گونه مکرر مانع  تطبیق آن پروژه شدند و سعی در حریق نمودن وسایط شرکت ساختمانی این فارم نموده بودند که موضوع از سوی والی کابل بررسی و افراد ذیدخل به سارنوالی معرفی شدند.
آنها مدعی اند، اراضی که بخاطر اعمار فارم تحقیقاتی کاریز میر از سوی وزارت زراعت در نظر گرفته شده هدیره آبائی شان است و اجازه نمیدهند تا این فارم بالای آن اعمار شود.
اما مسئولان در اداره اراضی میگویند که اراضی در نظر گرفته شده برای تطبیق این پروژه در استملاک دولت است و متعلق به فرد یا افراد نمیباشد.
والی کابل تصریح کرد کرد که دولت حامی تطبیق پروژه های عام المنفعه است و در این خصوص اراده قاطع برای تطبیق قانون دارد و هیچکس مانع تطبیق پروژه هایی که در آن منافع ملی نهفته باشد را ندارد.
در این دیدار فیصله بر آن شد که قوم سادات و یا هیچ فرد دیگری مانع روند کار ساخت آن فارم نشود و قوم سادات دو نماینده به اداره ولایت کابل معرفی نمایند تا در این باره در هماهنگی با اداره اراضی و وزارت زراعت بررسی صورت گیرد.
در اخیر والی کابل به قوماندان امنیه ولسوالی شکردره و آمریت حوزه هفدهم امنیتی پولیس هدایت سپرد که از این پس هرگاه فرد یا افرادی مانع روند کار ساخت این فارم شد از سوی آنها دستگیر و به قانون سپرده شود.# نثار "ایثار"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا