سیاستاخبارTOPجامعه

واکنش وزارت خارجه در پیوند به تظاهرات پناهجویان افغان در پاکستان: جان هیچ شهروند افغانستان در خطر نیست

کابل، 4 جوزا، باختر
وزارت امور خارجه در پیوند به تظاهرات شماری از پناهجویان افغان در مقابل دفتر ادارۀ مهاجرت سازمان ملل متحد در پاکستان می‌گوید که جان هیچ شهروندی در خطر نیست.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه یی گفته است که:«ا.ا.افغانستان ضمن اینکه تأمین امنیت هر شهروند را وظیفهٔ دینی و ملی خود می داند، یک‌بار دیگر تأکید میکند که افغانستان صرف نظر از هرگونه تعلقات قومی، سمتی و مذهبی، خانهٔ مشترک همه افغان‌ها است و هیچ‌گونه تهدیدی متوجه آنها نیست». در اعلامیه گفته شده که شماری از پناهجویانی که در مقابل دفتر مهاجرت سازمان ملل متحد در اسلام‌آباد تظاهرات کرده اند، پناهجویان اقتصادی هستند و سال‌هاست که در پاکستان زندگی می‌کنند. اعلامیه افزود که این افراد در گردهمایی‌ها و مصاحبه با رسانه‌های خارجی طوری وانمود می‌کنند که گویا تازه از افغانستان بیرون شده و جان‌ شان در خطر است؛ در حالی که به گفتۀ وزارت خارجه، هیچ تهدیدی متوجه این پناهجویان نیست.
گفتنی است که در چند روز اخیر، تعدادی از پناهجویان افغان در اعتراض به عدم رسیدگی به دوسیه‌های مهاجرات شان از سوی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شهر اسلام‌آباد پاکستان دست به اعتراض زده اند.
معترضان از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان خواسته اند تا روند ثبت نام، توزیع کارت مهاجرت و مراحل پذیرش‌ شان در کشورهای مهاجرپذیر را تسریع کند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا