گزارش ها

سناتور امریکایی : داعش نباید در افغانستان رشد کند

کابل باختر 14 دلو
باب کروکر یکی از سناتوران جمهوری  خواه ایالات متحده امریکا گفته است که نیروهای ما درافغانستان علیه شبکه  القاعده  مبارزه کرده نتوانیم نه می توانیم که بر ضد گروه داعش نیز اقدام کنیم .
این سناتور امریکایی تاکید کرده است که گروه داعش نباید در افغانستان رشد کند وجلو آن باید گرفته شود.
کروکر درمصاحبه با صدای امریکا گفته است که اقدامات ایالات متحده در مقابله با گروه دهشت افگن داعش به موقع صورت نگرفته و همچنین وجوه مالی کافی  را برای مبارزه بر ضد دهشت افگنان  داعش اختصاص نداده است .
او گفته است، ما در اقدامات  خود ناوقت عمل کردیم و فکر میکنیم کسی در مورد اختلاف نظر ندارد اخیراً به افغانستان سفر کردم ، قوای نظامی ما در آنجا میتوانستند بر ضد القاعده اقدام کنند  اما نمی توانستیم بر ضدگروه داعش اقدام کنم این مضحک است این درذحالیست که گروه داعش فعالیت های هراس افگنی خود را پس از سال 2014 که نیروهای  خارجی افغانستان را ترک کردند آغاز کردند واز همان  آغاز مقامات دولت افغانستان از حضور فعالیت گروه داعش درافغانستان  انتقاد کرد اما جامعه جهانی بخصوص ایالات متحده امریکا به آن توجه   نکرد .
اکنون  دیده میشود که گروه داعش با تمویل وتجهیز بیشتر به کمک کشورهای خارجی در بخش های ازولایت ننگرهار بخصوص ولسوالی اچین مراکز آموزشی وسازماندهی خود را مستحکم ساخته اند وفعالیت های تخریبی ودهشت افگنی خود درعلیه مردم ودولت افغانستان راه اندازی میکنند .
اما از آغاز کار فعالیت های دهشت افگن گروه داعش ، نهادهای امنیتی کشور به همکاری نیروهای امریکایی درچندین عملیات های پاکسازی علیه داعش درمربوطات ولایت ننگرهار بیشترین قوماندانان ارشد وافراد وابسته به این گروه را ازبین برده اند  وبزرگترین ضربه به پیکر گروه داعش درافغانستان وارد شده است .
درهمین حال جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بیش از نشست کشور های عضو ائتلاف ضد داعش درایتالیا ازیکجا شدن افغانستان به این ائتلاف خبر داد واز این تصمیم افغانستان استقبال کرده است .
او گفته است که افغانستان چالش های خود را دارد که بیشتر ما در کمک به حل آن دخیل هستیم، این کشور با توجه به اینکه با چالش داعش روبرو است روز دوشنبه تصمیم گرفته است به این ائتلاف بپیوندند و ما از آن استقبال میکنیم .
درحال حاضر شصت کشور دراین ائتلاف بر ضد گروه داعش حضور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا