اخبارورزش

ورزشگاه‌های کندز هنوزهم به نسبت ویروس کرونا کم‌رنگ‌تر است

کندز/ 9حوت/ باختر

با آن‌که موج دوم کرونا نسبت به پیامدهای موج نخست آن بر زندگی مردم در کندز کمتر تاثیر گذاشته است، اما مسوولان ورزشی در آن‌ ولایت می‌گویند که هنوز وضعیت به حالت عادی برنگشته است.

عبدالقیوم رحیمی، آمر ورزشی کندز در مصاحبه یی با آژانس باختر گفت که در موج نخست کرونا که در نتیجه قرنطین، ورزشگاه‌ها به‌گونۀ کامل بسته بود که به مرور زمان زیر مراقبت ریاست صحت عامه کندز دوباره باز شد.

وی افزود: هنوز وضعیت حالت عادی را به‌خود نگرفته است و ترس از موج دوم کرونا مانع حضور برخی جوانان به تمرینات گروهی شان شده است.

آمر ورزشی کندز افزود که مرض کرونا که دامن‌گیر تمام کشور به‌ویژه کندز شده بود، بر روحیۀ ورزشکاران و استادان ورزش نیز در آن ولایت تاثیر گذاشت.

ذبیح الله دقیق، آمر ورزشی ریاست معارف کندز می‌گوید که با گسترش موج دوم کرونا در کشور یک‌بار دیگر دروازه های مکتب ها بسته شد و روند ورزش در آن نهاد تعلیمی نیز متوقف شد.

دقیق افزود که تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی در چارچوب مکتب ها بسیار وسیع است که بازسازی آن نیاز به زمان دارد.

اما پیامدهای کرونا در نزد ورزش‌کاران بزکشی رنگ دیگر دارد.

بزکشی که از بازی‌های ملی و سنگین در کشور به شمار می‌رود، معمولاً در فصل زمستان و هوای سرد، انجام می‌شود.

پهلوان تاج‌بیگ، معاون فدراسیون بزکشی کندز این ورزش را سپر در برابر کرونا می‌خواند و می‌گوید که ورزش‌کاران این رشته با رعایت جنبه‌های احتیاط پیوسته به ورزش خود ادامه داده اند.

سلیم پهلوان، یکی از چاپ اندازان ولسوالی امام صاحب کندز، می‌گوید که با آن که چاپ اندازان به ورزش و مسابقات خود ادامه می‌دهند، اما موج اول و دوم کرونا، بر میزان تماشاچیان تاثیر زیادی داشت و از شور و هیجانی که با بودن تماشاچیان وجود داشت، کاسته شده است.

در کندز سی رشتۀ ورزشی چون: پهلوانی یا کورش، بزکشی، والیبال، فوتبال و غیره به گونۀ رسمی در آن ولایت فعالیت دارد. احمدنعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا