سیاستاخبارTOP

وزارت امور خارجه ادعای پاکستان را رد کرد

کابل/ 25 عقرب/ باختر

وزارت امور خارجهٔ دولت جمهوری اسلامی افغانستان ادعاهای سخنگوی اردوی پاکستان را مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه آن کشور را در کنفرانس مطبوعاتی که درحضورداشت وزیر امور خارجه پاکستان مطرح شده  بود، به شدت رد کرد و آن ‌را بی‌اساس می‌داند.

وزارت امور خارجه امروز با نشر اعلامیه یی گفته است، دولت جمهوری اسلامی افغانستان صراحتاً اعلام می‌دارد که منحیث قربانی عمدهٔ تروریزم، ما متعهد به سیاست مبارزه علیه همه انواع تروریزم بدون تفکیک، در سراسر جهان می‌باشیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا از خاک افغانستان برای انجام فعالیت‌های تخریبی علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

مهمترین اولویت سیاست خارجی دولت افغانستان این است تا کشور ما به محور همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی بر مبنای منافع مشترک مخصوصاً در امر مبارزه با تروریزم مبدل شود و نقش مساعد را در تأمین امنیت و رفاه اقتصادی منطقه ایفا کند.

وزارت امور خارجه پس از بررسی دقیق، ویدیوی کنفرانس مطبوعاتی متذکره، ادعای مبنی بر دست‌داشتن ملک (فریدون خان) مهمند از سران قومی ننگرهار را در حملات تروریستی بر پوهنتون زراعت پشاور، رد کرده و این ادعا را بی‌اساس خواند.

دولت و مردم افغانستان به عنوان بزرگترین قربانی تروریزم، بر همآهنگ‌سازی تلاش‌های جهانی برای مبارزهٔ مشترک با تروریزم و منابع تمویل، تجهیز و پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در منطقه ادامه خواهد داد و در این راستا از تعهد و همکاری‌های همه کشورهای جهان و منطقه به‌شمول پاکستان در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه استقبال و حمایت می‌کند.

هم‌چنان دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک‌بار دیگر تأکید می‌کند که به منظور روشن‌شدن حقایق، هیئتی باصلاحیت بین‌المللی از سوی شورای امنیت ملل متحد بر اساس قطعنامه‌های اجلاس عمومی و شورای امنیت ملل متحد در پیوند به مبارزه علیه تروریزم توظیف شود که حملات و عاملین تروریزم را در خاک افغانستان و ادعاهای دولت پاکستان را مورد بررسی جدی و مسؤولانه قرار دهد.

این در حالی است ‌که دولت جمهوری اسلامی افغانستان در هفتهٔ جاری برای بازدید عمران خان صدراعظم پاکستان به افغانستان آماده می‌شود.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا