اخبارسیاست

وزارت امور خارجه از قطعنامهٔ پارلمان اروپا مبنی بر حمایت شان از روند صلح و تأمین آتش ‌بس فوری در کشور، استقبال کرد

کابل/ 22جوزا/ باختر

وزارت امور خارجهٔ کشور از تعهد پارلمان اروپا مبنی برحمایت از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها، استقرار صلح پایدار در کشور و بازسازی پس جنگ در افغانستان استقبال می‌کند.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان، با تأکید بر دریافت راه حل سیاسی، متعهد به آغاز مذاکرات معنا دار صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، که منجر به تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور شود، است.

دراین قطعنامه، پارلمان اروپا نگرانی ‌اش را مبنی بر افزایش خشونت‌ های طالبان ابراز کرده است و خواهان توقف فوری حملات طالبان بالای غیرنظامیان و قوای مسلح کشور شده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان معتقد به حل و فصل مسالمت‌ آمیز اختلافات است و گروه طالبان را به رعایت ارزش‌های اسلامی و قوانین بشردوستانهٔ بین‌المللی، توصیه‌ می‌کند.

همچنان دراین قطعنامه، روی حفظ دستاوردهای دو دههٔ پسین افغانستان، به ‌ویژه حقوق زنان و دختران تأکید صورت گرفته است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان همواره بر حفظ و تقویت دستاوردهای افغان‌ها طی دو دههٔ پسین، به ویژه حقوق بشر، حقوق زنان، دختران و کودکان و همچنان آزادی بیان‌ تأکید کرده و از نقش فعال زنان در آیندۀ سیاسی کشور، حمایت می‌کند.

دراین قطعنامه،بر تدوین و ارائه استراتیژی تداوم همکاری‌های اروپا با افغانستان، از جانب شورای اروپا، دفتر سیاست خارجی و امور امنیتی اروپا و همچنان کمیسیون اروپا، تأکید شده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تداوم همکاری‌ها و حمایت اروپا با افغانستان، پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، قدردانی کرد و بر تقویت و گسترش هرچه بیشتر روابط با جهان در چارچوب فصل جدید همکاری‌ها، تأکید می‌ ورزد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا