سیاستاخبارTOP

وزارت امور خارجه گزارش شورای امنیت سازمان ملل در مورد فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان را رد کرد

کابل/18 دلو/باختر

وزارت امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که گزارش گروه نظارت شورای امنیت سازمان ملل در رابطه به افزایش فعالیت گروه‌های مسلح خارجی در افغانستان واقعیت ندارد.

به گزارش آژانس باختر؛ این وزارت با نشر اعلامیه‌یی گفته است که امارت اسلامی گزارش‌هایی را که بر اساس اسناد و شواهد ارایه نمی‌شوند رد می‌کند و آنرا به خیر و صلاح افغانستان، منطقه و جهان نمی‌داند.

در اعلامیۀ وزارت امور خارجه افغانستان آمده است که امارت اسلامی بر اساس توافق‌نامۀ‌ دوحه به تعهدات خود عمل کرده و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که با استفاده از خاک افغانستان امنیت کشورهای دیگر را تهدید کند.

اعلامیه افزوده که امارت اسلامی به عنوان یک نظام مسؤول با استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود نقش مثبتی در امنیت و ثبات افغانستان، منطقه و جهان ایفا خواهد کرد و از طرف‌های دیگر به شمول شورای امنیت سازمان ملل نیز توقع دارد تا با درک حقایق در رابطه به افغانستان برخورد مسؤولانه کند.

گفتنی‌است که گروه نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی گفته است که در جریان شش ماه گذشته فعالیت گروه‌های مسلح خارجی در افغانستان افزایش یافته است؛ اما امارت اسلامی می‌گوید که این گزارش بر اساس واقعیت‌ها استوار نیست.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا