اخبارجامعهجهان

وزارت داخله آلمان تقاضای تعلیق اخراج پناهجویان افغان را بررسی می‌کند

برلین/دویچه وله/۲۲سرطان/باختر

حکومت فدرال آلمان در حال بررسی توقف موقت اخراج پناهجویان افغان است. افغانستان از کشورهای اروپایی خواسته است که اخراج ها را برای سه ماه متوقف کنند. وزارت خارجه آلمان گزارش جدیدی از وضع امنیتی افغانستان ارائه می کند.

به تازگی حکومت افغانستان از کشورهای اروپایی خواسته است که بازگشت مهاجران به کشور بحران زده شان را به مدت سه ماه متوقف کنند.

 سخنگوی وزارت داخله فدرال روز دوشنبه در برلین گفت: «این درخواست به ما در آلمان نیز رسیده است و اکنون آن را بررسی می کنیم.» وی افزوده است که حکومت فدرال آلمان به زودی در این باره تصمیم خواهد گرفت.

خبرگزاری آلمان نوشته است که قرار است آلمان با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان نیز در این زمینه گفت وگو کند. در ختم سال ۲۰۱۶ حکومت محمد اشرف غنی با اتحادیه اروپا اعلامیه‌یی را امضا کرد که اخراج اجباری و بازگشت داوطلبانه مهاجران را به افغانستان تسهیل می‌کند.

حکومت آلمان از آن زمان به این سو با این استدلال به اخراج‌ها به افغانستان ادامه می‌دهد که در این کشور «مناطق امنی» برای مهاجران بازگشت داده شده وجود دارد. اما در این اواخر کمتر منطقه‌یی در افغانستان باقی مانده است که از ناامنی و خشونت در امان باشند.

به تازگی اسلام الدین جرات، سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان در مصاحبۀ با دویچه وله گفت: «فعلا در افغانستان هیچ مکان امنی برای اخراج مهاجران وجود ندارد… ما از کشورهای اروپایی و مخصوصا آلمان می‌خواهیم در توافقنامه مهاجرت تجدیدنظر کنند

ادارات آلمانی در اخراج پناهجویان رد شده افغان براساس گزارشی عمل می‌کند که از سوی وزارت خارجه آن کشور در مورد وضعیت افغانستان تهیه شده است.

 وزارت خارجه فدرال هم اکنون در حال تهیه گزارش جدیدی از وضعیت افغانستان است که به گفته سخنگوی این وزارت، در ماه جاری تکمیل شود. اخیرا سازمان حقوق بشری «پرو ازول» از وزارت خارجه آلمان خواسته بود که گزارش وضعیت افغانستان را به روزرسانی کند؛ چراکه گزارش فعلی از ماه جولای سال ۲۰۲۰ است و وضعیت امروزی با آن زمان تفاوت دارد.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا