اخبارصحت

وزارت صحت‌عامه: دوصد وپنجاه تن از معتادان مواد مخدر بی سرپناه را در شهر کابل جمع آوری کرد

کابل/25 عقرب/ باختر

وزارت صحت‌عامه ، به سلسله راه اندازی کارزار جمع آوری معتادان خیابانی مواد مخدر این بار نیز برنامۀ را به خاطر جمع آوری این افراد در نقاط مختلف شهر کابل راه اندازی کرده است.

داکتر سید جاوید بدخش رییس کاهش تقاضای مواد مخدر وزارت صحت‌عامه، به آژانس باخترگفت:  کارزار جمع آوری معتادان  در نقاط مختلف شهر کابل راه اندازی شده است که امروز 250 تن از این افراد ازساحه پل سوخته  تا  تیمورشاهی جمع آوری شده است و به شفاخانه 1000 بستر تداوی معتادان مواد مخدر انتقال داده ‌شدند.

وی از خانواده ها خواست تا این افراد را بعد از تداوی به حیث عضو خانواده های خود بپذیرند.

داکتر بدخش اضافه کرد ، این معتادان  خیابانی و بدون سرپناه مطابق پلان در هماهنگی با همکاری نیروهای امنیتی معینیت مبازره علیه مواد مخدر وزارت امور داخله جمع آوری و به مراکز تداوی معتادان در کابل منتقل شدند.

وی گفت  که در مدت 45 روز تحت تداوی در شفاخانه 1000 بستر معتادان قرار می گیرند و بعد از ختم تداوی به مدت یک سال زیر نظر داکتران موظف در خانه های شان می باشد

داکتر بدخش اضافه کرد ، این کارزار ادامه دارد وعلل روی آوردن به مواد مخدر در کشوررا بیکاری ، فقر ، مهاجرت ها و غیره دانست .

 این در حالی است که بتاریخ  20 عقرب  300معتاد مواد مخدر پس از تداوی از شفاخانه 1000 بستر ابن سینا مرخص شدند. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا