سیاستاخبار

وزیر امور خارجهٔ کشور با وزیر امور خارجۀ پاکستان دیدار کرد

کابل/۲۲ سرطان/ کابل

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ جمهور اسلامی افغانستان در حاشیۀ چهارمین نشست گروه تماس افغانستان در چارچوب سازمان شانگهای با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجۀ پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار، پیرامون تقویت همکاری‌های منطقه‌یی در خصوص موفقیت روند صلح افغانستان، همکاری عملی پاکستان در امر مبارزه با تروریزم و تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه، گفت گو کرد.

وزیر امور خارجه روی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان صحبت کرد و تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را در کنار حمایت‌ها و همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان در موفقیت روند صلح مهم و با اهمیت خواند.

اتمر، حضور جنگجویان خارجی و شبکه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی را در کنار طالبان در افغانستان تهدید بزرگ به منطقه و جهان خواند و بر همکاری عملی کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان در خصوص بستن پناه‌گاه ها و منابع تمویل طالبان، و تشویق این گروه برای از سرگیری مذاکرات معنی‌دار و دریافت راه حل سیاسی در راستای موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرد.

قریشی، بی‌ثباتی افغانستان را بی‌ثباتی منطقه عنوان کرد و از تداوم حمایت‌های کشورش برای یک افغانستان باثبات به وزیر امور خارجه اطمینان داد. وزیر خارجۀ پاکستان با اشاره به اهمیت کاهش خشونت‌ها و استقرار آتش بس در افغانستان، تعهد کشورش را برای تلاش در راستای ترغیب طالبان به مذاکره و دریافت راه حل سیاسی، ابراز کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا