سیاستاخبارجامعهصحت

وزیر امور خارجه خواستار جلب کمک کشورها برای نیاز های بخش صحی کشور در مبارزه با موج سوم کوید۱۹شد

کابل/۱۴جوزا/ باختر

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه دریک نشست مجازی امروزبا سفیران، جنرال قونسلان افغانستان مقیم کشورهای همسایه و منطقه و رییسان شعبه های سیاسی وزارت امور خارجه در مورد جلب حمایت‌های عاجل صحی صحبت کرد.

وزیر امور خارجه به تمامی مسوولان نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشورهای همسایه و منطقه و رییسان شعبه های سیاسی وزارت امور خارجه وظیفه سپرد که با در نظرداشت استعجالیت موضوع با دول کشورهای میزبان، نهادهای بین‌المللی و تمامی سفارت‌های خارجی مقیم کابل در تماس شوند و به هدف تهیهٔ عاجل آکسیجن و وسایل صحی اقدام کنند.

وزیر امور خارجه با قدردانی از حمایت کشورهای دوست در مرحله های قبلی مبارزه با کووید ۱۹ افزود که دولت و مردم افغانستان توقع دارند که کشورهای همسایه و منطقه در این مرحله نیز از حمایت‌های خویش با مردم افغانستان دریغ نکنند.

اتمر با اشاره به نیازمندی‌های بخش صحت کشور، یادآور شد که افغانستان به آکسیجن، ماشین آلات تولید آکسیجن، تانکر و سیلندرها به هدف انتقال آکسیجن ضرورت دارد.

وی به مسوولان نمایند گی‌های دیپلماتیک و رییسان شعبه های سیاسی وزارت امور خارجه وظیفه سپرد که با در نظرداشت شرایط صحی و نیازمندی‌های مردم ، اقدامات همه‌جانبه غرض جلب حمایت کشورهای میزبان و سفارت‌های خارجی مقیم کابل روی دست بگیرند و تدابیر جدی و آنی برای انتقال آکسیجن و وسایل صحی مورد نیاز اتخاذ کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا