اخبارامنیتTOP

دو مقام ارشد نظامی٬ طالبان را به گفت وگو وصلح فرا خواندند

کابل/ ۱۱  حوت/  باختر

 دو مقام ارشد  نظامی٬ با آن که طالبان را به صلح فرا خواندند٬ از هرگونه  تحرک این گروه٬ برای ادامۀ جنگ هشدار دادند.

به گزارش آژانس باختر، وزارت های دفاع ملی و داخله امروز به گونۀ مشترک نمایشگاه و جشن حمایت از نیروهای دفاعی – امنیتی را در قصر دارالامان  برگزار کردند که در آن مقام های ارشد دو وزارت و مسوولان از نهاد های دیگر حکومتی شرکت داشتند.

سخنرانی ها٬ توام  با دعوت و هشدارها در برابر طالبان بود٬ وزیر داخله و سرپرست وزارت دفاع ملی هر کدام به نوبۀ خود در کنار آن که تاکید کردند حل معضل افغانستان از مسیرنظامی ممکن نیست٬ از طالبان خواستند که به وعده های شان وفا کنند و خشونت ها راکاهش دهند  و به فکر اعادۀ صلح باشند٬ آنان هشدار دادند که طالبان در صورت ادامۀ جنگ پاسخ درست دریافت خواهند کرد.

مسعود اندرابی وزیر امور داخله گفت،‌ اگر گروه طالبان راه صلح را انتخاب نکنند، نیروهای امنیتی و دفاعی آمادگی کامل برای دفاع از کشور و شکست این گروه را دارند.

او تاکید کرد: طالبان تنها از راه مذاکره می توانند چیزی را به دست بیآورند و در میدان جنگ هرگز کامیابی ندارند.

شاه محمود میاخیل؛ معاون اول و سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: گروه طالبان اگر راه جنگ را انتخاب کنند، با سرنوشت جنگجویان این گروه در ارغنداب مواجه خواهند شد.  میاخیل اطمینان داد که  نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با هماهنگی کامل آمادگی دفاع از کشور و تامین امنیت مردم را دارند.

 او گفت٬ طالبان تعهد به صلح ندارند،آنان خشونت را کاهش نداده اند و همچنان رابطۀ شان را با تروریستان جهانی قطع نکرده‌اند“.

میاخیل هشدار طالبان را مبنی بر افزایش جنگ و خشونت در بهار آینده توسط این گروه را ٬ تبلیغات منفی طالبان  خواند و افزود: طالبان دست از جنگ و خشونت نکشیده‌اند که جنگ را  در بهار آینده آغاز و بیشتر کنند، این تبلیغات و جنگ روانی آنان علیه مردم است.

نمایشگاۀ و جشن حمایت از نیروهای دفاعی – امنیتی که وزارت های دفاع و داخله  برای سه روزبرگزار کرده است٬ در آن٬ نقاشی سربازان، فلم‌ها از عملیات‌های نیروهای افغانستان، لباس‌های نظامی، کلاه، کفش و سلاح‌های پیشرفته سبک و سنگین به نمایش گذاشته شده‌است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا