اخباراقتصاد

وزیر صنعت و تجارت برافزایش صادرات قالین تاکید کرد

کابل/17 حوت/باختر
نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت تاکید می کند که این وزارت تمام تلاش و امکانات خود را در قسمت ایجاد سهولت برای افزایش صادرات قالین به خرج خواهد داد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، غوریانی همچنان افزود که وزارت صنعت و تجارت برای افزایش صادرات قالین، نمایشگاه های بین المللی و داخلی را راه اندازی خواهد کرد و همچنان شش درصد حمایت مالی را برای صادرکنندگان قالین نیز در نظر گرفته است.
وزیر صنعت و تجارت با تاکید به پروسس قالین در داخل کشور گفت که هر نوع ماشین و مواد خام مورد نیاز این بخش با همکاری آن وزارت و حمایت مالی و تخنیکی نهادهای بین المللی تهیه خواهد شد.
با این حال صنعت کاران بخش قالین با قدردانی از برنامه های حمایتی وزارت صنعت و تجارت برای رشد و توسعه صنعت قالین، از رهبری آن وزارت خواهان منع صادرات پشم سفید تولیدی کشور، در نظر گرفتن معافیت مالیاتی به مواد خام و بازاریابی به بخش قالین شدند.
همچنان وزارت صنعت و تجارت برای معیاری کردن تولید قالین، مرکز آموزش های حرفه یی تولید و پروسس قالین را ایجاد می کند که این مرکز، صنعت کاران قالین را در زمینه های دیزاین، رنگ آمیزی، ارزش افزایی و بافندگی قالین آموزش خواهد داد. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا