سیاستاخبارجامعه

وزیر عدلیه: اگر جلو قاچاق انسان گرفته نشود، بالای افغانستان تعزیرات وضع می‌شود

کابل/2 حوت/ باختر

فضل احمد معنوی وزیر عدلیه درسفر به نیمروز  به خاطر بررسی وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گفت که اگر جلو قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گرفته نشود بالای بخش‌های مختلف کشور تعزیرات وضع می‌شود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت عدلیه به آژانس باختر؛وزیر عدلیه گفت که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران یک مشکل بین‌المللی است و دولت افغانستان به منظور جلوگیری از قاچاق انسان و قاچاق مهاجران کمیسیون عالی را ایجاد کرده که ریاست و سکرتریت این کمیسیون را وزارت عدلیه بر عهده دارد.

او گفت که وزارت عدلیه، سایر وزارت‌ها ونهادهای عضو کمیسیون و کمیسیون‌های ولایتی وظیفه دارند که در راستای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران کار کنند.

او با اشاره به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا درباره وضعیت قاچاق انسان و قاچاق مهاجران گفت که متاسفانه افغانستان در رده بندی سال 2020 این وزارت‌خانه به مرتبه سوم نزول کرده‌است و ایالات متحده امریکا بالای کشورهای که در این مرتبه قرار گیرند، یک سلسله تعزیرات وضع می‌کند که این تعزیرات وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها را با مشکل مواجه می کند.

وزیر عدلیه گفت که ما اینجا آمده‌ایم که این پیام را برسانیم که قاچاق انسان و قاچاق مهاجران موضوع بسیار جدی است و باید جلو آن گرفته شود. وی از مسوولان در نیمروز خواست که در این راستا برخورد جدی و قاطع کنند.

وزیر عدلیه در جریان این سفر از ریاست عدلیه نیمروز نیز بازدید کرد.

معنوی از آنان خواست تا وظایف و مسوولیت‌های‌شان را با صداقت و ایمان‌داری کامل انجام داده و جایگاه ریاست عدلیه را در زنجیره عدلی و قضایی حفظ کنند.

بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا