سیاستاخباراقتصادTOP

ولسی جرگه طرح یکسان سازی حقوق کارمندان دولت را تا مرحله توشیح و تطبیق آن از سوی حکومت پی گیری می کند

کابل/باختر/9 جدی

نشست دیروزولسی جرگه  به ریاست میررحمن رحمانی، رئیس ولسی جرگه شورای ملی برگزار و درآن بیشتر روی یکسان سازی حقوق کارمندان دولت بحث و تبادل نظرشد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی رئیس ولسی جرگه شورای ملی : اعضای مجلس در پیوند به بودجه سال مالی ۱۴۰۰ نظریات و پیشنهادات شان را ارائه کردند اذعان داشتند که بودجه یاد شده به گونه غیر متوازن ترتیب شده است ، آنان یک بار دیگر بر ضرورت جدی یکسان سازی معاشات کارمندان دولت اعم از : مامورین، معلمان، افسران، سربازان، کارمندان قرار دادی دولت تاکید کردند و گفتند که این بخش از کارمندان دولت همواره مورد بی مهری قرارگرفته و پرداخت حقوق شان هیچگاهی عادلانه در نظر گرفته نشده است.

رئیس مجلس نیز بر یکسان سازی معاشات کارمندان پائین رتبه دولتی تاکید کرده، به کمیسیون مالی و بودجه مجلس هدایت داد، تا این مورد را در بودجه سال مالی ۱۴۰۰ در نظر گیرند.

او گفت:” ولسی جرگه در پیوند به یکسان سازی حقوق کارمندان دولت روی طرحی کار کرده و به خاطر تامین عدالت، تا مرحله ی توشیح و تطبیق آن از سوی حکومت آن را به گونه جدی پی گیری خواهند کرد.”

در بخش دیگر جلسه  احمد جواد عثمانی، وزیر صحت عامه و  شاه زمان میوندی، رئیس اداره ملی حفاظت از محیط زیست، غرض وضاحت پیرامون تدابیر آنان در رابطه به چگونگی جلوگیری از گسترش موج دوم ” کرونا ” و آلوده گی هوای کابل، به جلسه حضوریافته، برنامه های تدابیری شان را به اعضای مجلس ارائه کردند.

اما حضور نیافتن شاروال کابل در جلسه امروز واکنش تند اعضای مجلس را موجب شده آنان گفتند که وی قبل از این نیز به تصامیم و مصوبات مجلس احترام نگذاشته به همین دلیل اعضای مجلس با امضای طرحی، خواهان معرفی شاروال کابل به سارنوالی شدند.

در ادامه جلسه افزایش نا امنی ها و ترور های هدفمند در کشور نیز توسط نماینده گان مر‌دم در خانه ملت به بحث گرفته شد.

پس از آن میررحمن رحمانی، رییس ولسی جرگه در پیوند به افزایش نا امنی و ترور های اخیر ابراز نگرانی کر‌د و به کمیسیون امنیت داخلی هدایت داد، که با توظیف هیئت چگونگی ترور های هدفمند اخیر به خصوص ترور فرشته کوهستانی را بررسی کنند.

رییس ولسی جرگه در پیوند به غیابت برخی اعضای مجلس گفت که هر عضو ولسی باید قاضی خود باشد، چون آنان در برابر قانون و موکلین شان مسوول و پاسخگو استند، بدون شک که غیر حاضری آنان بر اعتبار خانه ملت صدمه می رساند، جایگاه مجلس را در اذهان عامه زیر سوال می برد.

او اطمینان داد که پس از این حقوق و امتیازات وکلای غیر حاضر، توسط هیئت اداری مجلس قطع می شود. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا