اخبارجهان

ویروس کرونا؛ ترامپ بسته کمک‌های پر از اتلاف کانگرس را رد کرد

واشنگتن/بی بی سی /3 جدی/باختر

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا کانگرس را به اصلاح یک لایحه مشوق های مالی در خلال بحران اقتصادی ناشی از کرونا و افزایش کمک ها به دو هزار دالر برای هر امریکایی ترغیب کرده است.

او در پیامی ویدیویی که در تویتر منتشر شد از قانونگذاران خواست “بخش های پر از اتلاف و غیرضروری را دور بریزند” و افزود که این بسته “واقعا شرم آور است.”

او گفت: “اسمش لایحه کمکی کووید است، اما تقریبا هیچ ربطی به کووید ندارد.”

این لایحه به ارزش ۹۰۰ میلیارد دالر شامل یک چک ۶۰۰ دالری برای بسیاری از امریکاییان است.

انتظار می رفت  ترامپ که دوره ریاست جمهوری‌اش روز ۲۰ جنوری تمام می شود این مصوبه فراگیر را بعد از آن که روز دوشنبه در کانگرس تصویب شده بود، امضا کند.

اما او سه شنبه در پیامی از قصرسفید مخارج در نظر گرفته شده برای سایر کشورها در این طرح را رد کرد و گفت که این پول باید به امریکایی هایی برسد که در تقلا استند.

ترامپ گفت “من از کانگرس می خواهم این لایحه را اصلاح کند و رقم خنده دار ۶۰۰ دالر را به دو هزار (برای هر نفر) یا چهار هزار دالر برای یک زوج افزایش دهد.”

همچنین از کانگرس می خواهم بخش های پر از اتلاف و غیرضروری را دور بریزد و یک لایحه تازه برایم بفرستد، وگرنه تحویل بسته کمک های کووید گردن حکومت بعدی خواهد افتاد.”

بیانیه ترامپ باعث شگفتی در کانگرس شد و آینده مصوبه را در ابهام فرو برد.

اگر رییس جمهور امریکا این طرح را ویتو کند حکومت ممکن است روز ۲۹ دسامبر از کار باز ایستد چون این بسته ضمیمه یک برنامه بودجه ۱.۴ تریلیون دالری برای تامین هزینه های حکومت در ۹ ماه آینده بود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا