سیاستاخبارTOP

پنج نامزد وزیر دیگر برنامه های کاری شان را ارائه کردند

کابل/  11 قوس/  باختر

درادامه روند توضیح برنامه های نامزد وزیران امروز پنج نامزدوزیر و نامزد ریاست بانک مرکزی برنامه های کاری شان را به اعضای ولسی جرگه بیان داشتند

به گزارش آژانس باختر:مجیب الرحمن کریمی نامزد وزیر احیا وانکشاف دهات ، احمد جواد عثمانی  نامزد وزیرصحت عامه، داکترحامد فارابی نامزد وزیر اقتصاد، محب الله صمیم نامزد وزیر اقوام وقبایل،رنگینه حمیدی نامزد وزیرمعارف و اجمل احمدی نامزد ریاست بانک مرکزی برنامه های کاری شان به اعضای ولسی جرگه  بیان کردند.

هر کدام از برنامه های توسعه یی در وزارت مربوط گفتند و برآوردن اصلاحات و مبارزه با فساد در وزارت های مربوط تاکید کردند.

مجیب الرحمن کریمی نامزد وزیراحیا و انکشاف دهات  به اعضای مجلس گفت که برای تطبیق پروژه‌ها و رشد اقتصادی مردم در قریه‌ها کوشش جدی خواهد کرد که از کوچ اجباری از قریه به شهر جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این که زمینه کار برای 500 هزار نفر را در قریه‌ ها مختلف کشور فراهم می‌کند؛ افزود که زمینه فروش صنایع دستی زنان را حتی در بیرون از کشور فراهم خواهد کرد.

احمدجواد عثمانی؛ نامزد وزارت صحت عامه گفت برنامه ریزی خواهد کرد که از مصارف سرسام‌آور کنونی در حوزۀصحت کاهش یابد و از رفتن بیماران به خارج از کشور جلوگیری شود.

اوگفت که با تقویت ارائۀ خدمات و افزایش دسترسی مردم به خدمات صحی معیاری، سطح کیفیت شفاخانه‌ های خصوصی و دولتی را در کشور بالا خواهد برد.

عثمانی یاد آور شد که سه شفاخانه فوق تخصص از جمله یک شفاخانه در قندهار یک شفاخانه تداوی گرده در ننگرهار و یک شفاخانه درمان بیماری‌های سرطانی در پنجشیر ایجاد خواهد کرد تا از رفتن بیماران به خارج از کشور جلوگیری شود.

قرار است اعضای مجلس فردا برای  نامزد وزیران که امروز برنامه های شان ارائه کردند رای تائیدو و یا عدم تائید دهند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا