اخبارفرهنگTOP

پیام تاثر وهمدردی محمدطاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ در پیوند به درگذشت پوهاند محمد رسول باوری، معین پیشین وزارت اطلاعات وفرهنگ و استاد پوهنتون کابل

کابل/ 22 جوزا/ باختر

با تاسف و تالم فراوان دریافتم که پوهاند محمد رسول باوری، معین پیشین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، استاد پوهنتون کابل، باستان شناس و شخصیت فرهنگی شناخته شدۀ کشور بنابر مریضی یی که عاید حالش بود، چشم از جهان بست.

شادروان پوهاند باوری، سال های زیاد عمرش را وقف کارهای علمی – پژوهشی در عرصۀ تاریخ به ویژه باستان شناسی و همچنان فرهنگی کرد. در پوهنتون کابل به عنوان استاد ایفای وظیفه کرد و محصلان زیاد را آموزش داد و کادرهای ورزیده تربیه کرد.

خدمات وی در عرصۀ باستان شناسی قابل تقدیر وتحسین است. او آثار متعددی نوشت و به دانشمندان، محققان و به ویژه نسل جوان به عنوان سرمایۀ گران بهای علمی به میراث گذاشت. همچنان پوهاند باوری به عنوان معین فرهنگ وهنر وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز موفقانه ایفای وظیفه کرد. در این سمت او ابتکارات موثر به خاطر رشد وتوسعۀ فرهنگ و هنر روی دست گرفت، به ولایت های افغانستان سفر کرد و هفته های فرهنگی برگزار کرد. او به خاطر توسعه و شکوفایی فرهنگ وهنر افغانستان خواب ها و آرمان های زیادی داشت که متاسفانه مرگ نا به هنگام برایش مجال و فرصت تحقق این آرمان ها را نداد.

درگذشت استاد پوهاند محمد رسول باوری، یک ضایعۀ بزرگ در عرصۀ علم، فرهنگ و هنر کشور است. من با ابراز عمیقترین مراتب تاثر و همدردی، از بارگاه خداوند متعال برای استاد باوری جنت برین و به خانواده، نزدیکانش و همچنان وزارت اطلاعات وفرهنگ و پوهنتون کابل و همۀ جامعۀ علمی و فرهنگی کشور صبر وشکیبایی آرزو می کنم.

روح استاد پوهاند باوری شاد و یادش گرامی باد!. ن.ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا