اخبارجهان

پیام خداحافظی ترامپ همزمان با ورود بایدن به واشنگتن

واشنگتن/ بی بی سی/ ۱ دلو/باختر

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در آخرین روز کاری خود پیام خداحافظی منتشر کرده است و در آن برای حکومت جدید آرزوی موفقیت کرد.

او که از شبکه های اجتماعی محروم شده است، در پیام ویدیویی که از حساب کاربری حکومت در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت: “ما همان کاری را کردیم که برای انجامش آمده بودیم- و خیلی کارهای بیشتر“.

دونالد ترامپ در آخرین روز کاری خود در قصر سفید از امریکایی‌ها خواست که برای حکومت جدید دعا کنند اما از جو بایدن نامی نبرد.

 ترامپ هرگز به شکست اذعان نکرده است و پیروزی جو بایدن را تبریک نگفته است.

قرار است جو بایدن امشب به عنوان رییس جمهور امریکا سوگند یاد کند.

دونالد ترامپ در ادامه صحبت‌های خود در این ویدیو به روی کار آمدن دولتی تازه در روز ۲۰ جنوری اذعان کرد اما گفت: “می‌خواهم بدانید که جنبشی که ما راه انداختیم تازه در نقطه آغاز است.”

ترامپ گفت “من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ ها، سخت‌ترین انتخاب ها رفتم – چون برای این انتخاب شده بودم.”

چهل و پنجمین رییس جمهور امریکا اقدامات حکومتش از “رو در رو شدن با چین آنطور که قبلاً هرگز نشده بود” تا “یک رشته معاملات صلح تاریخی در شرق میانه” را برشمرد.

او افزود: “من به خصوص افتخار می کنم بعد از چند دهه اولین رییس جمهور بودم که هیچ جنگ تازه‌یی را شروع نکرده است.”

ترامپ همچنان گفت: “ما خلافت داعش را نیست و نابود کردیم و به زندگی فلاکت بار بنیانگذار و رهبر آن البغدادی پایان دادیم. ما در برابر رژیم سرکوبگر ایران ایستادیم ، قاسم سلیمانی را کشتیم.”

او در اشاره به شورش روز ششم جنوری در کانگرس گفت: “همه امریکایی ها از این یورش به کانگرس وحشتزده شدند… این هرگز قابل تحمل نیست.”

مجلس نمایندگان امریکا چهارشنبه هفته پیش ترامپ را در ارتباط با یورش ششم جنوری به کانگرس به اتهام “تشویق به شورش” استیضاح کرد.

دونالد ترامپ اولین رییس جمهور در تاریخ آن کشور است که دو بار استیضاح می‌شود.

و همزمان جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا وارد واشنگتن شده است که برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری  آماده شود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا