اخبارآموزش

پیام وزارت معارف به مناسبت میلاد با سعادت نبی اکرم، حضرت محمد (ص)

کابل/ 26 میزان / باختر

مسرت داریم که به مناسبت فرارسیدن روز فرخندۀ میلاد سرور کاینات، پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت رسول اکرم (ص) بهترین تبریکات خویش را حضور تمام هموطنان مؤمن، معلمان و شاگردان از صمیم قلب تقدیم می داریم.

بعثت با سعادت پیغمبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) برای بشریت مملو از هدایات نیک و رهنمودی است که بر اساس احکام الهی استوار است و مردم را از گمراهی و اعمال زشت منع می کند.

 این هدایات برای رهنمایی بشریت در جهان چنان مشعلی را روشن کرد که تا امروز مسلمانان در پرتو آن گام گذاشته اند و مطابق هدایات مذکور در این راه مقدس رفتار و کردار خود را عیار کرده اند و رمز موفقیت و کامیابی دنیوی و اخروی خود را جست وجو می کنند.

پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) بیشتر از همه امت مسلمه را به آموزش و حصول علم دعوت کرده است، چنانچه اولین وحی الهی به کلمه مبارک «اقرأ» آغاز یافته است که بر اهمیت آموزش و علم تأکید می کند.

بنابرین با استناد و استنباط از این وحی الهی برای همۀ مسلمانان به ویژه برای افغانان زیبنده است که خود را با زیور دانش و سواد آراسته کنند تا از این طریق مصدر خدمات شایان برای وطن و هموطنان خویش شوند.

ازهموطنان می خواهیم که بیایید که این روز پرمیمنت را  دست به دعای خیر به درگاه ذات اقدس الهی به خاطر پیشرفت و ترقی افغانستان و ترویج علم و دانش در کشور خود، تجلیل کنیم و به این گونه حق واقعی این روز مبارک را ادا کنیم و از اقداماتی که برای هموطنان ، سعادت، رفاه وصلح به ارمغان می آورد، حمایت قاطع کنیم.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا