سیاستاخبارTOP

چین روند توزیع ویزه به تاجران افغانستان را ازسر می‌گیرد

کابل، 7 سرطان، باختر

وانگ یی، وزیر امور خارجۀ چین در یک گفتگوی تیلفونی با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان گفته است که کشورش به زودی روند توزیع ویزه به تاجران افغانستان را آغاز می‌کند.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان روز گذشته با نشر خبرنامه‌یی گفته است که وزیر خارجۀ چین در این گفتگوی تیلفونی اطمینان داده است که افزون بر ازسرگیری توزیع ویزه به تاجران افغان، تلاش‌‌ها برای عادی‌سازی پروازها میان دو کشور و زمینه‌سازی برگشت محصلان افغان به پوهنتون‌های چین نیز ادامه دارد.

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، سیاست دولت چین در قبال افغانستان را مثبت خواند و افزوده است که اقدامات اخیر آن کشور در راستای تعامل با افغانستان سبب تقویت روابط تجارتی میان دو کشور و افزایش میزان صادرات افغانستان به چین خواهد شد.

گفتنی است که چین پس از سقوط حکومت پیشین و روی‌کار آمدن امارت اسلامی، سیاست تعامل با افغانستان را ادامه داده و اعلام کرده است که برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان به نفع تمامی کشورهای منطقه و جهان است.

چین به تازگی برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست به ارزش 7.5 میلیون دالر کمک بشردوستانۀ کرده است که روز گذشته نخستین محمولۀ آن به کابل انتقال داده شد.

پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا