جامعه

کاهش قیمت انترنت در افغانستان با خرید انترنت از ایران

تهران – ایرنا –  12 جدی – باختر
سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفت: با قرارداد خرید اینترنت که با پنج کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است قیمت اینترنت در این کشور کاهش خواهد یافت.
«یاسین صمیم» روز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی افزود: قراردادهای خرید اینترنت را با کشورهای ایران، قرقیزستان، قزاقستان ، ترکمنستان و پاکستان امضا کرده است و امید است در سال 1396 عملی شود.
وی با بیان اینکه قراردادهایی برای خرید اینترنت به ازای هر 10 گیگابایت  قزاقستان به ارزش 130 هزار دالر، پاکستان 180 هزار دالر و  ایران 110 هزار دالر منعقد شده است ، افزود: با عملی شدن این قراردادها قیمت اینترنت افغانستان به صورت قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.
وی گفت: دو میلیارد و 300 میلیون دلار میلیارد دالر در بخش مخابرات این کشور سرمایه گذاری شده است و 21 میلیون افغان به خدمات تلفن همراه دسترسی دارند.
وی افزود: 89 درصد از شهروندان افغان به خدمات مخابراتی دسترسی دارند و با گذشت هر سال خدمات به شهروندان تا چهار درصد گسترش می یابد.
این مقام مخابرات افغانستان گفت: در سال 1396 معادل 968 کیلومتر شبکه فیبرنوری را در ولایت های جنوب، شمال شرق و مناطق مرکزی ایجاد شده و 50 مکتب و دانشگاه، از این طریق به اینترنت وصل شده اند.
سخنگوی، به مردم این کشور اطمینان داد که مکالمات تلفنی آنان از شنود مصون است و هیچ مقام دولتی در هر سطحی که باشد حق شنود مکالمات آنان را ندارند و تنها با شکایت نیروهای امنیتی و در صورت صدور حکم  محکمه، مکالمه ای شنود خواهد شد.
سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی ، چالش های سال 1395 در مورد این وزارت را گسترش ناامنی، به آتش کشیده شدن 44 سایت مخابرات و متوقف شدن خدمات 400 سایت بصورت موقت، عنوان کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا