اخبارجهان

کاهش محبوبیت دموکرات ها میان آسیاتبار های امریکایی

کابل، ۹ سرطان، باختر
نظر سنجی های جدید نشان می دهد دموکرات ها حمایت خود را نزد امریکایی های آسیایی تبار در ایالت های کلیدی از دست داده اند و پیش بینی می شود تاثیر بسزای در انتخابات کنگره و انتخابات سراسری داشته باشد.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا، نظرسنجی شرکت افکارسنجی آنلاین سیوکس که به پیشنهاد سازمان تعاملات مدنی وعدالت ما را متحد می کند. وابسته به جامعه امریکایی های آسیایی تبار و جزایر اقیانوس آرام انجام شده است، نشان می دهد که دموکرات ها دیگر به اندازه انتخابات سال ۲۰۲۰ مورد حمایت این جامعه در ایالت های تاثیرگذار در نتیجه انتخابات شامل ویسکانسین، آریزونا، پنسیلوانیا و جورجیا قرار ندارند.
بایدن قبلا بیش از ۶۱ ٪ از حمایت این جامعه روبه رشد در امریکا را کسب کرده بود. کاهش محبوبیت بایدن که اکنون بر اساس نظرسنجی یو اس ای تودی و سافولک حدود ۳۹ ٪ است بازتاب احساسات مردمی در سراسر این کشور نسبت به بایدن است.
نظرسنجی جدید همجنین نشان داد که رای دهندگان آسیایی تبار و اقیانوس آرام بیش از همه نگران هزینه های زندگی، شغل مسائل مربوط به کنترل سلاح و یکپارچگی انتخابات هستند.
جامعه آمریکایی های آسیایی تبار بیشترین رشد جمعیتی را در آمریکا دارند و ۸ ٪ جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
با وجودی که هنوز تا انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، مقایسه‌ هایی بین بایدن و جیمی کارتر، رئیس‌ جمهور سابق امریکا که پس از رسوایی واترگیت انتخاب شد، انجام شده است.
روزنامه واشنگتن تایمز به تازگی از تغییر گرایشات حزبی در امریکا خبر داد و نوشت بیش از یک میلیون رای دهنده در ۴۳ ایالت امریکا در یک سال گذشته به حزب جمهوریخواه تغییر گرایش داده اند.
انتخابات کنگره امریکا روز سه شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات، برای تعیین سرنوشت تمام ۴۳۵ چوکی مجلس نمایندگان و ۳۵ چوکی از ۱۰۰ چوکی مجلس سنا رای ‌گیری صورت خواهد گرفت.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا