سیاستاخبار

گروه داعش در افغانستان  تهدید شمرده نمی شود

شبرغان/۶قوس/ باختر

والی جوزجان در دیدارش با رییس یونما در مزارشریف گفت که داعش بزرگنمایی می شود.

روبین کلفین،رییس یونمادرمزارشریف در نشستی که با مسوولان محلی وامنیتی جوزجان داشت میگوید،نگرانی ها از فعالیت گروه داعش در این اواخر بیشتر شده است.

وی گفت، به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی و اخذ دیدگاه مسوولان محلی و امنیتی جوزجان با هم کارانش وارد این ولایت شده است.

به گزارش آژانس باختر،داملا شعیب رسالت، والی جوزجان در جواب  رییس یونما در مزارشریف گفت که گروه داعش در بین مردم افغانستان هیچ جایگاهی ندارد  و ضرورت می رود که جهان از بزرگ نمایی پدیده  داعش خود داری نماید.

به گفته والی جوزجان داعش در افغانستان جایگاه و پایگاه ندارد و مردم برای عدم رشد این پدیده با امارت اسلامی همکاری می کنند

داملا سراج،قومندان امنیه جوزجان نیز در این نشست گفت که گروه داعش پس از شکست در ولسوالی های درزاب و قوش تپه این ولایت توانایی ظهور دوباره را ندارد.

به گفته قومندان امنیه جوزجان، گروه داعش توانایی حرکت و هسته گذاری را پس از حاکمیت امارت اسلامی به گونه کامل از دست داده است.

سراج می افزاید،نیروهای امارت اسلامی تدابیر گسترده امنیتی را در مرکز و ولسوالی های این ولایت گرفته اند و از اندک ترین موضوع آگاه می شوند.

وضعیت امنیتی ،آزاد سازی پول های منجمد شده ، تعلیم و تربیه، فراهم آوری کمک  های بشردوستانه و درخواست ایجاد کلینیک ها و مکاتب از موارد دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا