سیاستاخبار

یوناما از بازگشت هیئت های مذاکره کننده برای از سرگیری گفت وگوهای صلح استقبال می کند

کابل/ 16جدی/ باختر

هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از بازگشت هیئت های مذاکره کننده امروز به دوحه استقبال می کند و چشم به راه از سر گیری سریع مذاکرات بین دو تیم مذاکره کننده افغان در قطر است.

به گزارش آژانس باختر؛ دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما با نشر پیامی گفته است: این مذاکرات برای کمک به پایان جنگ و ایجاد صلح پایدار بسیار مهم است. مذاکره کنندگان با برخی چالش های عمده مواجه شدند و کارهای زیادی باقی مانده است. اما دو تیم در اولین مرحلۀ تاریخی مذاکرات که در ماه سپتامبر آغاز شد، همکاری خوبی داشتند که به شکل تدریجی به پیشرفت واقعی انجامید.

آنان قبل از مرخصی ۲۰ روزه به منظور رایزنی با رهبران خود برای گفت وگوهای آینده به یک طرزالعمل توافق کردند و مسودۀ آجندا را با همدیگر تبادله کردند.

دیبرا لاینز، نمایندۀ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: “من از هر دو طرف می خواهم که با استفاده ازین فرصت زمینه را برای کاهش خشونت ایجاد کنند تا بیشتر کشتار افغانان خاتمه یابد و یک ثبات سیاسی به میان آید که برای همه یی اقشار جامعۀ افغانستان قابل قبول باشد. موصوف افزود: “توقف جنگ فضای بهتری را برای گفت وگو ایجاد می کند، برای مردم امید می بخشد و برای کمک کنندگان بشردوستانه اجازه می دهد که مساعدت های ضروری زمستانی را در سراسر کشور به افغانان برسانند.”

سازمان ملل متحد در تماس نزدیک با هر دو طرف باقی خواهد ماند و همان طوریکه سرمنشی سازمان ملل متحدر در آغاز گفت وگوها در ماه سپتامبر گفت: آماده است تا در صورت لزوم به این روند کمک کند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا