اقتصاد

برای دهقانان کمک صورت گرفت

یک مقدار مواد غذایی ، تخم بذری و علوفه حیوانی ازطریق وزارت زراعت و آبیاری برای پنج هزار و چهارصد خانواده در چهارولسوالی سمنگان توزیع گردید.
انجنیر عبدالرزاق رحیمی رییس زراعت و آبیاری ولایت سمنگان به آژانس اطلاعاتی باختر گفت که یک هزار و هشتصد و شصت و پنج تن مواد غذایی ، تخم بذری و علوفه حیوانی ازطریق وزارت زراعت و آبیاری جهت رفع تاثیرات خشکسالی دراین ولسوالی ها کمک گردیده است .
به گفته منبع، این مواد درولسوالی دره صوف پائین برای یک هزار و هشتصد خانواده، در ولسوالی دره صوف بالا برای یک هزار و هفتصد خانواده، در ولسوالی حضرت سلطان برای یک هزار و چهارصد خانواده و در ولسوالی فیروز نخچیر برای پنجصد خانواده توزیع گردید.
موصوف علاوه کرد این مواد به اساس تعداد نفوس و ساحه زمینداری للمه دهقان سهمیه بندی شده که شامل یک هزارو هشتاد تن گندم، مواد خوراکی ، سه صد و هشتاد تن علوفه حیوانی، دو صد وهفتاد تن تخم بذری ویکصد و سی و پنج تن برنج میباشد.
وی افزود : این مواد به اساس فیصله شورای وزیران و طرز العمل و زارت زراعت برای دهقان للمه کار که محصولات زراعتی شان تحت تاثیرات خشکسالی قرار گرفته ، طور رایگان توزیع میشود.
درهمین حال محمد الله سدید ولسوال حضرت سلطان از توزیع این مواد برای دهقانان اظهار رضایت نموده گفت، مواد متذکره به اساس کوپونی که قبلاً" ازطرف هیئت سروی و شناسایی شده برای هر خانواده دو صدکیلو گرام گندم خوراکه ، بیست و پنج کیلوگرام برنج ، پنجاه کیلو تخم بذری و دوصد کیلوگرام علوفه حیوانی ، توزیع شد.
اما به گفته مسوولین زراعت، علوفه حیوانی در ولسوالی های دره صوف بالا و پائین توزیع نگردیده است .
از سوی هم اقبال شاه یکتن از دهقانان قریه خواجه بغلانک ولسوالی حضرت سلطان که ازاین کمک ها مستفید شده گفت که در سی جریب زمین للمی خود ، پنجاه و هشت سیر گندم کشت نموده بودم که از اثر خشکسالی مزارع ام خشک و هیچ حاصل نگرفتم .
وی ازتوزیع این مواد اظهار خوشی نموده گفت، موادی که برایم توزیع شد ، سه ماهه اعاشه فامیلم را در فصل زمستان تکافو خواهدکرد.
این در حالیست که قبلاً" برای هزاران تن ازدهاقین ایبک دردو ولسوالی دیگر سمنگان ازطریق این اداره صد ها تن گندم و علوفه حیوانی توزیع شده بود.
وزارت زراعت وآبیاری مصمم بود تا چهار هزار تن مواد خوراکه و علوفه حیوانی را برای دو هزار فامیل در سطح ولایت سمنگان توزیع کندکه این پروسه ختم شد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا