اخبارامنیت

یک هستۀ تروریستی گروه طالبان درپکتیکا متلاشی شد

کابل/ ۲۲ جدی/ باختر

ادارۀ امنیت ملی می گوید، دریک عملیاتی، هستۀ پنج نفری شبکه حقانی درپکتیکا که در این هفته مصروف فعالیت های جاسوسی و تروریستی بودند، بازداشت شدند.

نقیب الله مشهوربه عبدالحی مسوول ارتباطی سازمان آی اس آی پاکستان و مسوول ماین های مقناطیسی و ترور های هدفمند به همراه چهارتن تروریست دیگر توسط نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت شد.

وی درسال ۱۳۹۸ به شهرکراچی پاکستان رفته بود و دریکی از هوتل های شهرکراچی با دو تن از افسران سازمان آی اس آی به نام های امیربهای و قدیم ملاقات کرده بود. درجریان ملاقات او ازسازمان استخبارات پاکستان هدایت گرفته بود تا فعالیت های تخریبی وتروریستی را درولایت های پکتیا، پکتیکا و خوست انجام دهد.

نقیب الله هسته خود را موظف کرد تا ارتباطات خود را بایکی از گروپ های طالبان به رهبری اخترمحمد وقومندان قریشی نزدیک ترکنند این هسته در همکاری مشترک با طالبان و بنابر هدایت های سازمان آی اس آی ماین گذاری ها و ترور ها را انجام می دادند. درآخرین مورد این هسته در صدد بود تا یک عراده موترسایکل ویک عراده موترفلدر مملو از مواد انفجاری را دریکی از نقاط مزدحم شهرشرن انفجاردهند که قبل از انجام این حمله تروریستی نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی این توطیه آنان را کشف و خنثی کرد.ختم/صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا