اخبارجامعه

یک پل در درۀ پیچ کنر به بهره برداری سپرده شد

کابل / 29 حوت / باختر
وزارت فواید عامه امروز از گشایش یک پل استحکامی در درۀ پیچ کنر خبر داد.
این وزارت با ارسال خبرنامه‌یی به آژانس باختر گفته است که وزارت فواید عامه به هزینۀ 3.5 میلیون دالر یک پل را در درۀ پیچ کنر افتتاح و به بهره‌برداری سپرده است.
در مراسمی ‌که به همین مناسبت در قریۀ اولی گرام درۀ پیچ ولسوالی مانوگی برگزار شده بود، مفتی امیر عبدالله رییس دفتر وزارت فواید عامه گفت: جهاد و مبارزۀ برحق مردم کنر در پیروزی امارت اسلامی افغانستان نقش مهم و کلیدی داشته است و حق مردم این ولایت است که برای شان در شرایط کنونی کار صورت گیرد و مشکلات ترانسپورتی شان حل شود.
وی افزود: وزارت فواید عامه در نظر دارد با توجه با امکانات مالی، پروژه‌های بزرگ و عام‌المنفعه را در سال‌های آینده به خاطر حل مشکلات مردم تطبیق کند.
در همین‌حال، مولوی حمیدالله مصباح سخنگوی وزارت فواید عامه، نیز در صحبت‌های خود به مردم کنر اطمینان داد که این وزارت با توان کامل به خاطر حل مشکلات ترانسپورتی مردم متعهد است که پروژه‌های دیگر را نیز تطبیق کند.
وی هم‌چنان در مورد پل یادشده معلومات داد و گفت: این پل 33 متر طول و 6 متر عرض دارد که به هزینۀ 3.5 میلیون دالر از سوی وزارت فوایدعامه در ساحۀ یاد شده نصب شده است.
در جریان این مراسم، بزرگان قومی و عالمان دین نیز صحبت کردند، از نصب پل استحکامی به خاطر اتصال چندین قریه از وزارت فواید عامه تشکر کردند و خواهان توجۀ بیشتر رهبری آن وزارت در زمینۀ تطبیق پروژهای عام‌المنفعه شدند.
پل متذکره قریه‌های اولی گرام، قندهاری، لیچرام و وردیش را به شاهراه عمومی کنر – نورستان وصل می‌کند و مردم می‌توانند به آسانی از این پل به مکاتب، مدارس، شهر و شفاخانه‌ها رفت آمد کنند.
گفتنی است که وزارت فواید عامه پنجشنبه گذشته نیز یک پل استحکامی را که 102 متر طول و 6 متر عرض دارد، در ولسوالی شلتن کنر به بهره برداری سپرد که با ساخت آن مشکلات حدود 19 هزار خانواده مرفوع شد. وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا