جامعه

۶۰ هزار خانواده در ولایت ها از اثر تشدید جنگ بیجا شده است

کابل/۱۹اسد/باختر
وزیر دولت در امور حوادث می گوید: در جریان دوماه اخیر، بیش از ۶۰ هزار خانواده در ولایت ها از اثر تشدید جنگ بیجاشده اند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛غلام بهاوالدین جیلانی؛ وزیر دولت در امور حوادث امروز در یک نشست خبری گفت: شمار خانواده هایی که اخیراً از اثر جنگ های دشمنان افغانستان به خصوص در شمال کشور، از خانه های شان آواره شده اند و به کابل پناه آورده اند، تا اکنون به ۱۷ هزارتن رسیده است.
او نگرانی کرد که ، ممکن است رقم خانواده های بیجاشده اخیر در کابل، به ۳۰ هزار برسد.
جیلانی تصریح کرد که روند رسیدگی عاجل به خانواده هایی که عمدتاً در ساحه سرای شمالی و پارک شهر نو شهر کابل تجمع کرده اند، از روز گذشته آغاز و تا نیمه های شب گذشته ادامه یافته است.
او گفت: کمیتۀ اضطرار متشکل از وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان و ولایت کابل، کار را روی ایجاد یک کمپ برای اسکان موقت بیجاشدگان دریکی از نقاط شهر کابل آغاز کرده اند و قرار است این کمپ تا یک هفته دیگر آماده بهره برداری شود.
به گفته وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، درحال حاضر ظرفیت توزیع ۳ تا ۵ هزار خیمه برای خانواده های بیجاشدۀ واجد شرایط در کمپ مورد نظر وجود خواهد داشت.
بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، شمار خانواده های بیجاشده ناشی از جنگ های دوماه اخیر در ولایت ها، به ۶۰ هزار می رسد که از این شمار ۵۳ هزار خانواده کمک های اضطراری دریافت کرده اند.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در همین حال از سازمان های بین المللی درخواست کرد که در همکاری با دولت افغانستان برای رسیدگی به نیازهای بیجاشدگان داخلی، از طالبان بخواهند که برای جلوگیری از بیجاشدن گسترده خانواده ها، ظلم شان را بر مردم در نقاط زیر تصرف خود کاهش دهند.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا