اقتصاد

تلاش وزارت معادن مبنی براستخراج معادن هرات

شهرهرات 19 جوزا باختر
وزارت معادن و پترولیم افغانستان تمام توان تلاش خودرا بخرج میدهد تا منابع طبیعی و انکشافی در ولایت‌های مرزی بخصوص ولایت هرات را شناسایی وزمینه استخراج آنرا فراهم سازد.
دوکتور داود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم کشور، دردیداربا شماری از مردم ولایت‌های زون غرب وهرات گفت: حکومت افغانستان متعهد است تا بنادر خشکی ولایت‌های فراه، نیمروز و هرات را تقویت نموده و در کنار آن بنادر بادغیس، کلاته نظر و میل هفتاده و سه، نه تنها رسمی ساخته خواهند شد بلکه برای رشد و تقویت آنها نیز تلاش صورت خواهد گرفت.
شرکت کننده گان این دیدار از وزیر معادن و پترولیم افغانستان خواهان توجه جدی و حمایت از مردم حوزه غرب کشور در دولت مرکزی و بخصوص در کابینه افغانستان، بخاطر انکشاف و رشد منابع اقتصادی این ولایت‌ها شدند. بزرگان حوزه جنوب غرب خاطر نشان ساختند که مردم زون غرب مظلوم واقع شده اند و نیاز است تا به صورت ویژه ای به این حوزه توجه شود.
در همین حال داکتر داود شاه صبا وزیر معادن و پترولیم افغانستان با اشاره به آغاز  کار ساخت میدان هوایی کارگوی بین المللی هرات، سرک حلقه‌ی ( بای پس )، سرک های ولسوالی‌های هرات و شاهراه‌های بزرگ هرات – بادغیس و هرات – غور تاکید نمود که انکشاف متوازن زون غرب وابسته به انکشاف متوازن تک تک ولایت های هرات، بادغیس غور، نیمروز و فراه می‌باشند.
صبا از جوانان ولایت های زون غرب افغانستان خواستار فعالیت در تمام ولایت‌های کشور گردید و گفت که برای کسب تجربه و یافتن جایگاه واقعی زون غرب نیاز است تا جوانهای این حوزه در اداره های مختلف مرکزی افغانستان فعالیت نمایند و دولت افغانستان از آنها حمایت می نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا