آموزش

برگزاری کارگاه آموزشی حمایت از اطفال

بامیان / باختر/ 9/ عقرب
کارگاه یک روزه حمایت از اطفال درمرکز ولایت بامیان دیروز برگزارشد.
این ورکشاپ ازطرف موسسه یونیسف باهمکاری ریاست کارو امور اجتماعی درهوتل غلغله مرکز ولایت بامیان برگزار گردیده بود.
دراین کارگاه ده ها تن از معلمان ولسوالی های سیغان ، کهمرد و شیبر اشتراک نموده بودند.
هدف ازاین ورکشاپ جلوگیری از خشونت علیه اطفال و اشتراک اطفال درصفوف پولیس و قوای مسلح عنوان گردیده است.
محمد عارف مجیبی مشاورتخنیکی شبکه عملکرد محافظت اطفال به آژانس باختر گفت: استراتیژی حمایت اطفال درمقابل خشونت عبارت از حمایت والدین، سرپرست ها و خانواده ها و کمک کردن به اطفال و نوجوانان برای اداره کردن خطر و مشکلات ، تغییر عرف و عنعنات ناپسند و مضر، ترویج کردن و حمایت کردن از خدمات اولیه برای اطفال و تشویق آن اطفال، تطبیق قانون وپالیسی های جامی اطفال و جمع آوری آمار و ارقام انجام تحقیق مرتبط اند.
یونیسف، مدیریت قضایا دربخش حفاظت اطفال حکومت محلی راهمکاری می نمایند و از تجاوز های جنسی و تاثرات جنگ باید جلوگیری شود و راه های راپوردهی قضایای که مربوط به مدیریت قضا دربخش حفاظت اطفال میشود.
گفته میشود آنعده اطفال که سن شان پائین تر از هجده سال باشد به صفوف نیروهای امنیتی کشور ویا افراد مسلح غیر دولتی می پیوندند حفاظت میکند.
این شبکه ازسال 2007 بدین سو درولایت بامیان فعالیت مینماید .
همکاران این تیم شامل جامعه مدنی ، موسسات خیریه ، بزرگان محل ، اربابان قریه ، خبرنگاران ، داکتران و استادان مکاتب میباشد.
غلام شاه عظیمی سرمعلم مکتب ذکور ولسوالی کهمرد یکی از اشتراک کننده گان این کارگاه به آژانس باخترگفت ، دراین کارگاه موضوعاتی ازقبیل ازدواج های اجباری ، پیوستن اطفال به صفوف پولیس یا گروه های مخالف دولت میباشد. که دراین صورت ما را آگاه ساخته تا به افراد محل خویش آگاهی داده و ازاین عمل نجات یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا