سیاست

رونمایی از برخی آثار شهید استاد ربانی

کابل باختر 29 سنبله

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت استاد برهان الدین ربانی از برخی آثار وی رونمایی گردید.

به گزارش آژانس باختر:

پوهنیار سعیده مژگان مصطفوی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دیروز در این مراسم گفت :

دراین سرزمین ما شاهد رشادت ها و شهادت های فراوان هستیم چه در دوره جهاد مقدس و چه اکنون سربازان و افسرانی که در راه دفاع میهن جانهای شانرا از دست می دهند و هموطنان بی گناه ما هر روز در حملات انتحاری شهید میشوند .

ما یکبار دیگر تعهد خود را بر پاسداری از آرمان شهدا ابراز می داریم استاد شهید سالها در سنگر جهاد  و مقاومت در برابر بیگانگان مبارزه نمود. وی یک مجاهد نستوه بود که همواره خواهان وحدت بین مذاهب اسلامی بود. دشمنان مردم و وطنفروشان فکر نکنند که با ترور استاد برهان الدین ربانی، استاد عبدالعلی مزاری، سید مصطفی کاظمی، جنرال داود و غیره رهبران ما را شکست می دهند بلکه ما بیشتر از پیش بر مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

من برای رونمایی اثر خط رهبر مقاله ای هم نوشته ام که خدمت همکاران مرکز تدوین آثار استاد شهید فرستاده ام.

معین امور نشرات افزود: آری افتخار شهادت و جانفشانی های شهدا سبب غرور و سربلندی ملت ما میگردد و برای تمام خانواده های شهدا که عزیزان شان را در طول دهه های گذشته در راه آرمان های بلند ما قربانی کرده اند، صبر دل و قوت قلب می خواهم امید وارم خداوند ما را از پیروان حقیقی راه شهدا کشور قرار دهد. در تاریخ ملت ها روز های پیش می آید که بدون ایثار و فدا کاری، دادن قربانی بسیار خطرات بر طرف نمی شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمی ماند، اینجاست که گروه مومن و ایثارگر باید به میدان آیند  و با نثار خون خود از آیین حق پاسداری کنند که در منطق اسلام به این گونه افراد شهید گفته میشود . قسمی که در سوره مبارکه آل عمران آیه 169 می فرماید "‏‏ وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ‏"

هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شده اند مردگانند بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگار شان روزی داده می شوند.

میعن امور نشرات با بیان مقام شهدا اظهار داشت: در باره اهمیت مقام شهدا سخن بسیار گفته شده و هر قوم و ملتی برای شهدای خود احترام قایل است ولی بدون اغراق آن احترامی که در اسلام برای شهدا راه خدا قایل شده اند طوریکه پیامبر بزرگوار اسلام می فرماید: هنگامی که مجاهدین تصمیم بر شرکت در میدان جهاد را می گیرند خداوند آزادی از آتش جهنم را برای آنها مقرر میدارد ، هنگامی که سلاح بر میدارند و آماده میدان می شوند فرشتگان به وجود آنها افتخار می کنند و هنگام که با همسران و بستگان خدا حافظی می کنند از گناهان خارج می شوند، هنگامی که بر زمین قرار می گیرند زمین می گوید آفرین بر روح پاکیزه که از بدن پاکیزه  پرواز می کند بشارت باد بر تو(‏ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ) سوره مبارکه بقره آیه154 

همچنان در این مراسم محمد یونس قانونی معاون پیشین  رئیس جمهور ، عبدالهادی  ارغندیوال ، استاد شاداب ، داکتر مهدی، سید هادی، صلاح الدین ربانی پیرامون آثار و زندگی استاد برهان الدین ربانی صحبت کردند.

همچنان  از برخی آثار شهید استاد ربانی مثل جلد اول ، دوم و سوم خط رهبر (مجموعه سخنرانی ها) سکوت  و حشتناک، چه نوع مبارزه ، محمد نخستین مربی و آموزگار بشریت، جه باید کرد، استقلالیت انقلاب و همگام با خورشید رونمایی گردید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا