ورزش

مسابقۀ فوتبال بین جوانان مصاب به ایدز و معتاد به مواد مخدر برگزارگردید

کابل باختر/ 11/ قوس
وزارت صحت عامه رقابت نمایشی فوتبال را امروز میان عده یی از جوانان مصاب به اچ آی وی ایدز و معتاد به موادمخدر درشهر کابل به راه انداخت .
دراین رقابت نمایشی عده یی از جوانان مصاب به اچ آی وی ایدز و معتاد به موادمخدر درحالی با هم به بازی فوتبال پرداختند که عده دیگری از جوانان معتاد و مصاب به مرض یاد شده با علاقمندی به تماشای آنان پرداختند.
داکتر محمد فدا پیکان مسوول برنامه ملی کنترول اچ آی وی ایدز وزارت صحت عامه به خبرنگار آژانس باخترگفت، هدف از برگزاری این رقابت عطف توجه جوانان به دوپدیدۀ زشت و منفی که حیات انسان ها را به تباهی میکشاند یعنی اچ آی وی ایدز و اعتیاد به مواد مخدر و نیز تشویق جوانان مصاب به اچ آی وی ایدز و معتاد به موادمخدر برای ادامۀ زنده گی عادی شان میباشد.
او گفت، ازیک جانب این برنامه سبب آگاهی مردم بخصوص جوانان از اضرار ایدز و اعتیاد میگردد و ازجانب دیگر افراد مصاب به مرض یاد شده به ادامه زنده گی علاقمند شده، روشهای تداوی شان را دنبال مینمایند.
داکترپیکان همچنان راه اندازی این رقابت ورزشی را نشان دهندۀ توانایی و قدرت فزیکی این افراد برای سهم گیری آنان درکار و فعالیت های شان را در اجتماع عنوان کرد.
داکتر هدیه انیس مسوول ارتباطات دادخواهی و برنامه ملی کنترول ایدز وزارت صحت عامه از مردم خواست تا با معتادان و مصابان اچ آی وی ایدز برخورد عاطفی داشته باشند و با آنان به صفت یک مریض برخورد نمایند.
این رقابت ها که بین تیم های زنده گی نوین و الشفاء برگزارگردید ، به نفع تیم زنده گی نوین پایان یافت و برنده کپ تهیه شده گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا