جامعه

برای مشارکت دختران در موضوعات ملی کنفرانس برگزارشد

کابل باختر/ 1/ جدی
نخستین کنفرانس ملی مشارکت دختران جوان امروز درکابل برگزار شد.
این کنفرانس به هدف توانمند سازی دختران جهت بلندکردن آوازشان برای دادخواهی و رسانیدن خواست های شان به گوش مقامات از سوی موسسه بین المللی حمایت از کودکان برای یک روز برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر ، در آغازکار کنفرانس یاد شده پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ازشرکت کنند گان این کنفرانس که یکصددختر جوان ازولایت های بامیان ، ننگرهار و ولسوالی های ده سبز و بگرامی کابل بودند تشکر کرد و بیان داشت که درچنین کنفرانس ها در آینده باید دختران سراسر کشور شرکت کنند تا آنان بتوانند برای اعادۀ  حقوق شان و درتعیین آینده و تصمیم گیری های زندگی فردی واجتماعی شان نقش برازنده ایفا کنند.
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی خاطر نشان کردکه سرمایه گذاری بالای یک دختر به مثابه سرمایه گذاری بالای یک خانواده است .
معین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ همکاری آن وزارت را با موسسه حمایت از کودکان برای برگزاری چنین کنفرانس ها درکشور وعده سپرد.
دراین کنفرانس بهیرالله ویار مشاور ملی وزارت معارف گفت: راه اندازی چنین کنفرانس دختران جوان را یاری میرساند تا آنان درقریه های دوردست نیز صدای شان را دربرابرخواستهای شان  مسئولانه بلندبکنند ومشکلات شان را مطرح نمایند و به نحوی در تصمیم گیری ها دخیل شوند.
سپس نورحسین رییس تعلیم و تربیه موسسه حمایت کودکان ، سمیراو سلما دو شرکت کننده  این کنفرانس صحبت کردند و روی مشکلات فراراه دختران درمحلات دوردست صحبت کردند و خواستار رسید گی به مشکلات مذکور شدند.
دراخیر فلم مستندی که گوشه اززندگی دختران جوان درکشور را بیان مینمود به نماش گذاشته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا