سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور از مردم پکتیکا به خاطر تامین امنیت ولایت شان، تشکر کرد

کابل باختر 12 عقرب
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفرش به ولایت پکتیکا، امروز با اعضای شورای ولایتی پکتیکا دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار اعضای شورای ولایتی با ابراز خوش آمدید به رئیس جمهور و هیات همراه ، از تلاش ها و برنامه های وی در بخش های اقتصادی، زیربنایی و امنیتی تشکر کردند.
آنان پیشنهاد های شان را در خصوص بازکردن راه گواشته و تامین امنیت آن ، فرستادن یک کندک اردوی ملی به ولسوالی وازه خوا، ارتقای ولایت از درجه سوم به درجه دوم، اصلاحات در معارف، افزایش پوهنځی ها در مؤسسه تحصیلات عالی پکتیکا، افزایش ظرفیت شفاخانۀ ملکی شرنه، احداث سرک های ولسوالی ها و رسمی ساختن والسوالی های غیر رسمی، با رئیس جمهور شریک ساختند.
رئیس جمهور از مردم پکتیکا به خاطر تامین امنیت ولایت شان، ابراز امتنان کرده، افزود که ترتیبات تامین امنیت ولایت پکتیکا به ویژه ولسوالی های که در مسیر خط فرضی دیورند قرار دارند، گرفته شده است و به امنیت ملی هدایت داده ام که در راستای تامین امنیت راه ها اقدامات عاجل نماید. وی افزود که از نگاه امنیتی، ولایت های پکتیکا، پکتیا وغزنی با همدیگر مرتبط اند و برای تامین امنیت این مناطق به سطح بزرگ بحث صورت می گیرد.
رئیس جمهور گفت : ساختار قومی پکتیکا و وحدت و هماهنگی آن مستحکم است و ما باید بالای یک طرح کار کنیم تا موثریت در بخش امنیت ایجاد گردد.
رئیس جمهور گفت که سلسلۀ اعمار شش هزار مکتب آغاز شده است که با تطبیق آن مشکلات پکتیکا نیز از ناحیه کمبود مکاتب حل خواهد شد و یک پوهنځی دیگر در مؤسسه تحصیلات عالی پکتیکا اضافه می گردد.
رئیس جمهور در این دیدار وعده سپرد که به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، ولایت پکتیکا از درجه سوم به درجه دوم ارتقا خواهد یافت. وی از اعضای شورای ولایتی خواست که از طریق یک برنامه ملی، مردم را به خاطر گرفتن تذکره تشویق نمایند تا نفوس این ولایت دقیق گردد.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا