امنیت

طالبان و کمبود امکانات مالی و تسلیحاتی

کابل باختر/ 10/ عقرب
سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید که طالبان بنابر نبود منابع مالی، بشری و کمبود تجهیزات نظامی درسال آینده توانایی رویاروی و نبرد را با نیروهای امنیتی افغان را نخواهند داشت.
آژانس باختر به قول از دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی خبر میدهد طالبان بدلیل اینکه درسال روان درمیدان های نبرد منابع مالی، بشری و تجهیزات نظامی شانرا از دست داده اند و تلفات سنگین را متقبل شده اند، توانایی مقابله را درمیدان های نبرد با نیروهای امنیتی افغان ندارند.
وزیری اضافه میدارد که طالبان درمیدان های نبرد تلفات زیادی را متقبل شده اند اکنون در وضعیت بدی قراردارند، آنان نمیتوانند درسال آینده درمیدان های نبرد با نیروهای امنیتی مقابله نمایند، این گروه روحیه باخته و به مشکلات جدی مالی نیز مواجه اند .
ضمناً به دلیل نبود رهبری واحد این گروه از هم پاشیده است .
اظهارات دولت وزیری درحالی صورت میگیرد که چندی قبل قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان نیز از نبود منابع مالی و کمبود تجهیزات نظامی این گروه سخن گفته بود.
درهمین حال برخی از اعضای پارلمان کشور نیز تاکید دارند تا کشورهای کمک کننده مالی به افغانستان چه درداخل و یا خارج اند درقسمت کمک مالی به این گروه اقدامات جدی را روی دست گیرند و کمک هائیکه به این گروه های تروریستی از خارج کشور صورت میگیرد، متوقف گردد.
اما آگاهان امور به این باور اند که با نبود و یاکم شدن منابع مالی طالبان آنان دیگر توانایی مقابله را در میدان های نبرد نداشته و در طول دو سال آینده از هم متلاشی خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا